Zobacz temat
Czy jeździłeś szlakami "Gryflandu"
Tak Tak 100%[2 gosw]
Nie Nie 0%[0 gosw]
Zamierzam Zamierzam 0%[0 gosw]
NIe wiedziałem że takie są NIe wiedziałem że takie są 0%[0 gosw]
Gosw ogem : 2
 Drukuj temat
Sieć szlaków rowerowych Gryfland
Robert Filipski
Zapraszamy do wyrażania swojej opinii o sieci szlaków rowerowych przygotowanej przez Powiat Gryficki. Po inwentaryzacji w 2010 roku uważamy, że mogłyby być lepiej oznakowane.Od ładnych kilku lat nikt ich nie ruszał przez co sporo tracą na brakującym oznakowaniu.
Zapraszam do udziału w imprezach turystycznych "Wikinga". Przyjmuję zlecenia na znakowanie, konserwację, pomiary i monitoring szlaków.
tel. 501036860
 
http://www.wiking.szczecin.pl
jacq51
Szlak zielony jest bardzo oszczędnie oznakowany , tylko na skrzyżowaniach dróg , to wychodzi nieraz co kilka kilometrów. Przy braku znaku na skrzyżowaniu co się zdarza nie mamy szans w miarę szybko zoriętować się czy dobrze jedziemy. Dlatego bez mapy z przebiegiem szlaku łatwo się pogubić. Już na początku szlaku na dworcu w Płotach nic nas nie informuje że prowdzi on po drugiej stronie torów. Na następnym skrzyżowaniu brak znaku skrętu na Krężel , są za to dwie tabliczki w kierunku przeciwnym , więcej już tabliczek nie będzie. Za Brodnikami po przekroczeniu drogi nr 109 zaczyna się dydaktycza ścieżka rowerowa , a kończą się znaki. Jeśli przy wiacie nie skręcimy w lewo i pojedziemy prosto to sobie trochę pobłądzimy. Do Gryfic nie spodkamy żadnego znaku, a bez spisu ulic z przebiegu szlaku nie mam szans przejechać przez Gryfice choć z rzadka od biedy trafimy na znak. Trudno polecać ten szlak piechurą ze względu na małą ilość znaków i w razie zboczenia ze szlaku można nadłożyć kilka kilometrów zanim się zoriętujemy. Nie jest jednak jeszcze tragicznie udało mi się go pokonać pieszo używając jedynie atlasu znakowanych szlaków rowerowych województwa zachodniopomorskiego.
 
Robert Filipski
Zgadzam się gdyż objechaliśmy całość szlaków Gryflandu. Niestety od powstania sieci do dzisiaj nikt nic nie robił na nich. A to już ponad 6 lat. Co moge polecić - przewodnik wydany przez starostwo, niestety już chyba niedostępny. W atlasie BiK, generalnie się zgadza przebieg jednak problem jest z szlakiem zielonym, który i jego twórca w terenie i jego autor w opracowaniu naniósł inaczej. Na zielonym szlaku sporo błądziliśmy ......
Zapraszam do udziału w imprezach turystycznych "Wikinga". Przyjmuję zlecenia na znakowanie, konserwację, pomiary i monitoring szlaków.
tel. 501036860
 
http://www.wiking.szczecin.pl
jacq51
Niestety nie można nigdzie spotkać dokładniejszych map okolic Gryfic z przebiegiem szlaków. Część szlaku zielonego i czerwonego oraz cały czarny łącznikowy jest na mapie Okolice Kołobrzegu. Choć przebieg szlaku czarnego na tej mapie i atlasie rowerowym BiK jest inny na odcinku Brojce-Borzęcin niż aktualny przebieg szlaku. Aktualny przebieg można spotkać w atlasie turystyczno-samochodowym Województwo Zachodniopomorskie BiK. Tylko , że skala 1: 200000 nie gwarantuje nam przebycia tego odcinka bez przygód. Szlak czarny Brojce- Cerkwica jest najgorzej oznakowanym szlakiem sieci Gryfland. Ze skrzyżowania w Brojcach szlak biegnie drogą gruntową w kierunku wsi Bielkowo. Kierując się mapą (brak znaków) szlak powinien odbić przed wsią na skrzyżowaniu dróg w lewo w kierunku Pruszcza. Musimy dotrzeć do mostu na rzece Rega przed wsią Borzęcin. Ze względu na brak znaków nie będzie łatwo. Jeżeli uda nam się dotrzeć do wsi Otok warto skręcić w ścieżkę w lewo w zarośnięty park ,a po około 100 m powinny ukazać się nam ruiny zamku. Od wsi Otok przez 10 km do znaku końcowego szlaku w Cerkwicy nie natrafiłem na żadne oznakowania. Docierając do skrzyżowania w Cerkwicy warto udać się ul.Boczną przy cmentarzu w stronę boiska Bizon Cerkwica i przy nim skręcić w prawo , a dotrzemy do studni św. Ottona. Pokonując ten szlak odnosi się wrażenie , że znaki były tylko malowane tam gdzie było wygodnie np. na słupach telegraficznych. Jak inaczej to wytłumaczyć ,że na skrzyżowaniach dróg gdzie były drzewa brakowało znaków poza jednym na początku szlaku w Brojcach. Dla piechurów szlak uciążliwy ze względu na dużą ilość dróg asfaltowych i złe oznakowanie.
 
jacq51
Lepiej oznakowany jest szlak żółty Płoty PKP - Płoty Elektrownia Wodna. Większa ilość znaków wynika z większej ilości skrzyżowań dróg zwłaszcza w obszarze leśnym. Zdarzają się braki w oznakowaniu lub niefortunie namalowane znaki , ale w porównaniu z poprzednimi szlakami nie jest źle. Na szlaku natkniemy się na edukacyjną ścieżkę rowerową " Dolina Rzeki Regi " prowadzącą z Płot do Reska. W Lisowie warto zboczyć ze szlaku i przejść przez wieś w kierunku drogi do Płot , przejść ją i po prawej stronie w pobliżu bloku mieszkalnego stoi pałac z XVIII/XIX w. Przejście przez zaporę elektrowni jest ogrodzone i zamknięte , sami nie przejdziemy . Od strony Lisowa jest tablica na bramie z numerami telefonów w sprawie przejścia.
 
jacq51
Udało mi się pokonać ostatni szlak Gryflandu Trzebiatów - Gryfice co się okazało nie łatwym zadaniem. Tak jak w poprzednich szlakach znaki malowane były tylko w kluczowych miejscach czyli na skrętach co wychodzi nie raz jeden znak co kilka kilometrów. Szlak wymaga generalnego remontu , gdyż duża część znaków jest słabo widoczna lub jest w stanie cząstkowym albo już śladu po nich nie ma. Mamy też tabliczki ale tylko jedna była kompletna na reszcie albo strzałki już poznikały , albo były wyczyszczone do gołej blachy. Przy takim oznakowaniu musimy się nie raz zgubić. Połowę szlaku czerwonego Trzebiatów - Strzykocin możemy odnaleźć na laminowanej mapie ExpressMap Okolice Kołobrzegu z którą nie będziemy mieli problemów w pokonaniu tego odcinka. Problemy zaczynają się z drugą połową szlaku , której nie ma dokładnej mapy z przebiegiem tego odcinka szlaku, przynajmniej ja takiej nie trafiłem. Atlas turystyczno-samochodowy województwa zachodniopomorskiego BiK przy podziałce 1:20000 za wiele nam nie pomoże , a często wprowadza nas w błąd i przebieg nie zawsze się zgadza z aktualną trasą. Możemy mieć problemy z przejechaniem przez Brojce i na odcinku Przybiernowo - Gryfice są duże braki w oznakowaniu co może uniemożliwić nam pokonanie tej trasy. Za wyjątkiem szlaku żółtego reszta szlaków Gryflandu wymaga odnowienia i ustalenia jednej trasy przy szlaku czarnym , bo mapy i znaki jedne kierują nas na Bielikowo , a drugie na Pruszcz.
 
jacq51
Rowerowy szlak czerwony zaczyna się w Trzebiatowie na pl.Zjednoczenia który znajduje się przy ul. Sienkiewicza i Wojska Polskiego. Udajemy się ul. Sienkiewicza do ul. Dworcowej i nią do dworca kolejowego przy którym skręcamy w lewo w ul. Torową i w prawo przez torowisko , a zanim dalej w prawo w ul. Kilińskiego. Z ul. Kilińskiego będziemy skręcać w lewo w ul. Długą i na końcu jej w prawo do Jaromina na początku którego na rozwidleniu dróg jedziemy prosto mając osiedle po lewej stronie. Za Jarominem będziemy skręcać w lewo w drogę przez las do Siemidarżna (8,2 km). Asfaltówką dojedziemy do kolejnej drogi w którą skręcamy w prawo w kierunku widocznej wsi na początku której odbijamy w lewo i zaraz w prawo i na następnym skrzyżowaniu w lewo przy sklepie. Za wsią po prawej stronie znajduje się lapidarium. Na końcu asfaltu skręcamy w prawo w drogę z betonowych płyt i kierujemy się do Uniestowa. W Uniestowie droga staje się znowu asfaltowa którą udajemy się do Dargosłwia ( 13,2 km) , w którym przy szkole skręcamy w prawo i dotrzemy do ruin pałacu. Następnie skręcamy w lewo i asfaltem dojeżdżamy do drogi z Bielikowa i jedziemy w lewo na Łatno i dalej na Strzykocin (17,9 km). W Strzykocinie droga przechodzi w bruk którym się udajemy na południowy kraniec wsi i tam na rozwidleniu dróg wjeżdżamy w środkową drogę gruntową prowadzącą skrajem lasu do mostu na Mołstowej. Za mostem wybieramy piaszczystą drogę po prawej i po chwili skręcamy w prawo w las. Droga będzie prowadzić to przez las to skrajem lasu i pola , aż dojedziemy do szosy w którą skręcamy w prawo do wsi Brojce (26,1 km). Jadący szlakiem w kierunku przeciwnym muszą uważać by skręcić w drogę w lewo jak las się kończy, a zaczyna pole (brak znaków).
 
jacq51
W Brojcach na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w lewo w ul. Brzozową i w drugą ulice w prawo w kierunku osiedla mieszkaniowego. Przejeżdżamy obok osiedla mając je po lewej stronie przy którym asfalt zmienia się w drogę gruntową i nią łukiem docieramy do skrzyżowania z drogami gruntowymi gdzie skręcamy w lewo. Droga zmienia się w bruk i prowadzi skrajem wsi mając po prawej ruiny dawnego PGR-u po prawej. Docieramy do drogi poprzecznej gdzie zaczyna się szlak czarny Brojce - Cerkwica i udajemy się w lewo zniszczonym asfaltem z którego skręcamy w drugą drogę prowadządzą w prawo gruntową przez pola do wsi Tąpadły (32,10 km ). Przed wsią po lewej znajduje się lapidarium , a my udajemy się do centrum wsi .Przed stawem jedziemy w lewo i za sklepem dojeżdżamy do drogi asfaltowej w którą skręcam w prawo na Przybiernów. Na początku Przybiernowa (34, 50 km) mijamy drogę prowadzącą w lewo i dopiero skręcamy w drugą przed krzyżem prowadzącą w tym kierunku i jedziemy do drogi wojewódzkiej 105 którą udajemy się w lewo w kierunku Gryfic. Szosą dojeżdżamy do rozjazdu na Raduń i dalej szosą przez mostek nad Lubieszową za którym skręcamy w drogę gruntową w lewo i zaraz w prawo trzymając się cały czas głównej drogi docieramy do Lubieszewa na początku którego przed krzyżem jedziemy w prawo , a jadąc brukiem w lewo po chwili trafimy na pomnik. Zaraz znowu skręcamy w prawo i asfaltem jedziemy do drogi z Gryfic do Wyszoboru. Tu odbijamy w lewo na Wyszobór i dojeżdżamy do lasu w którym będziemy skręcać w prawo w drogę pożarową z zagradzającym ją szlabanem. Będziemy jechać leśną drogą z dużą ilością zakrętów , aż dojedziemy do kolejnego szlabanu za którym skręcamy w lewo i trzymając się głównej drogi dojedziemy do asfaltówki którą jedziemy w prawo przez las na Gryfice. Za lasem po ostrym kątem skręcamy w lewo i przez ogródki działkowe udajemy się do Gryfic. Jak dojedziemy do początku osiedla skręcamy w ścieżkę w lewo do parku trzymając się wschodniego jego skraju dojedziemy do mostku nad Regą gdzie szlak się kończy (50 km).
 
Przejd do forum: