Przet硊macz stron

Inne
Informacja Turystyczna
ZACHODNIOPOMORSKIE

Najlepsze mapy GPS do Garmin贸w

Ostatnie artyku硑

Najnowszy u縴tkownik: Andrzejpa
Polecane
INTERNETOWY SKLEP TURYSTYCZNY

Szukasz sprz臋tu turystycznego w dobrej cenie ? Zapraszamy do naszej Sk艂adnicy Turystycznej. W ofercie wszystko co potrzebne na wypad, biwak, wycieczk臋 .... Oferujemy sprz臋t renomowanych marek outdoor-owych od sprz臋tu kuchennego, poprzez biwakowy, po liofilizaty. Sprzedajemy mi臋dzy innymi nast臋puj膮ce marki; Optimus, Rockland, GSIOUTDOOR, Moraknive, Meteor, Campingaz i inne.

Sklep turystyczny "Sk艂adnicaTurystyczna.pl"

UWAGA - NOWA STRONA SZLAK脫W - WWW.WEDRUJZNAMI.PL.

W臋druj z Nami - Serwis Szlak贸w Turystycznych i sklep turystyczny

Niniejsza strona jest stron膮 archiwaln膮. Ca艂o艣膰 danych przeniesiono na now膮 stron臋 szlak贸w. Przygotowa艂em r贸wnie偶 map臋 on-line ze szlakami i obiektami, kt贸ra jest ca艂y czas rozwijana - www.SzlakiTurystyczne.eu

Nawigacja
Artyku硑 » SZLAKI PIESZE » ZP-1084 niebieski "Pojezierza I艅skiego" Chociwel PKP - I艅sko PKS, 45,5 km
ZP-1084 niebieski "Pojezierza I艅skiego" Chociwel PKP - I艅sko PKS, 45,5 km

ZAPRASZAMY NA NOW膭 STRON臉 SZLAKÓW.  POWOLI POPRAWIAMY I UZUPE艁NIAMY OPISY, UMIESZCZAMY NOWE INFORMACJE I SZLAKI. NOWY OPIS NA https://www.wedrujznami.pl/P-N-ZLO/ZST-066

NUMER SZLAKU: ZP-1084

PRZEBIEG SZLAKU: CHOCIWEL PKP - KAMIENNY MOST - SATYRZ - D艁USKO - KOWALE - PODLIPCE - W臉GORZYNO- PRZYTO艃 - GRANICA - I艃SKO

NAZWA SZLAKU: SZLAK POJEZIERZA I艃SKIEGO

NADLE艢NICTWA: 艁OBEZ, DOBRZANY

GMINY: I艃SKO (powiat stargardzki), W臉GORZYNO (powiat 艂obeski), CHOCIWEL (powiat sytargardzki)

NAWIERZCHNIE: DROGA ASFALTOWA, BRUK, UTWARDZONA, LE艢NA, POLNA, 艢CIE呕KI LE艢NE

KOLOR: NIEBIESKI (malowane znaki i drogowskazy)

ROK OSTATNIEGO MALOWANIA: 2009

ROK OSTATNIEGO MONITORINGU/POMIARU: 2010

D艁UGO艢膯: 45,5 km

WA呕NE UWAGI:

1. Szlak liniowy
  2. Szlak cz臋sto przebiega po zab艂oconych drogach.
  3. Bardzo 艂adne widoki i urozmaicenie terenu.

Pomiar wykonany za pomoc膮 GPS Garmin 76CSx i 78S - Podany jest kilometra偶 ca艂kowity oraz pomi臋dzy odcinkami.

CHARAKTERYSTYKA SZLAKU

Opisywany szlak  przebiega po malowniczych terenach Pojezierza I艅skiego. Nie zabraknie nam 艂adnych widoków a czasami mo偶emy si臋 poczu膰 jak w górach. Przebiega niedalego najwy偶szego wzniesienia Województwa Zachodniopomorskiego - G艂owacza 180 m.n.p.m.. Do ciekawostek - niedaleko szlaku i nawet raz na nim, przebiega autostrada eksterytorialna Berlin-Królewiec, budowana w latach 30-40 ubieg艂ego stulecia przez hitlerowskie Niemcy. W sumie szkoda 偶e ta inwestycja nie zosta艂a zako艅czona po wojnie, gdy偶 prace by艂y zaawansowane - nasypy, wiadukty a nawet betonowe nawierzchnie i przygotowane w臋z艂y zjazdowe. Zerknijcie na mapy Google. Zapraszam do opisu

OPIS CA艁O艢CI SZLAKU

Odcinek pierwszy, Chociwel PKP - Kamienny Most skrzy偶owanie 4,9 km (2,3,3)

Do Chociwla mo偶emy przyjecha膰 poci膮giem. Warto zwiedzi膰 miasteczko gdzie do niew膮tpliwych atrakcji nale偶y ko艣ció艂 gotycki z XV wieku z przejezdn膮 bram膮 wej艣ciow膮, fragmenty murów miejskich, dom m艂ynarza jak i pa艂acyk zlat 60-tych XIX wieku.  Odcinek okreslamy jako trudny. Po samym mie艣cie nie ma problemów z nasz膮 w臋drówk膮. Rozpoczynamy od dworca PKP id膮c ulic膮 Wojska Polskiego. Id膮c za znakami dochodzimy do Armii Krajowej i skr臋camy w prawo. Dochodzimy do brzegów jeziora  Starzyca. Tutaj swój bieg rozpoczyna (ko艅czy) rowerowy szlak niebieski "Wokó艂 jez. Kamienny Most". Id膮c wzd艂u偶 brzegu za ma艂ym mostkiem przed ko艣cio艂emskr臋camy w lewo i 艂adn膮 drog膮 wzd艂u偶 brzegów jeziora dochodzimy do skrzy偶owania. Na trasie 艂adny widok na ko艣ció艂 jak i Chociwel i jeziora Starzyc. Przechodzimy za znakami ulic膮 Szkoln膮 i Dworsk膮 z której skr臋camy w lewo (za znakami). Idziemy szerok膮 rozje偶d偶on膮 drog膮 lekko pod górk臋 - ul. Piastowska  Na rozwidleniu skr臋camy w lewo id膮c lekko pod górk臋. Na kolejnym skrzy偶owaniu idziemy na wprost - gdy skr臋cimy w lewo dojedziemy do pla偶y. Kieruj膮c si臋 za znakami na kolejnym skrzy偶owaniu  za ciekiem wodnym skr臋camy w lewo. Nasz szlak przebiega star膮 drog膮 w w膮wozach. My proponujemy i艣膰 lew膮 stron膮 wyje偶d偶on膮 drog膮 poln膮. Id膮c ni膮 musimy uwa偶a膰 na braki w oznakowaniu.  Polecamy si臋 na chwil臋 zatrzyma膰  - 艂adny punkt widokowy na jezioro i Chociwel. W pewnym momencie skr臋camy w lewo w drog臋 poln膮 (brak oznacze艅). Droga w sumie jest zaorana i tylko ma艂a granica miedzy pozwala nam ujrze膰 kierunek marszu. Na odcinku polnym bardzo s艂abe oznakowanie i prosimy kierowa膰 si臋 naszym schematem. Poruszamy si臋 po  drogach praktycznie niewidocznych i je偶d偶onych tylko podczas prac rolnych. Jest te偶 wiele okresowych dróg niegdzie nie istniej膮cych na mapach. Trzymaj膮c si臋 kierunku marszu co jaki艣 czas na pojedynczych drzewach spotykamy znaki szlaku.  Dochodzimy do drogi asfaltowej i skr臋camy w prawo kieruj膮c si臋 na Kamienny Most. Nasz pomiar ko艅czymy na skrzy偶owaniu. Oznakowanie na odcinku polnym dostateczne, pozosta艂e dobre. Odcinek dost臋pny dla rowerowó i nordic walking jednak z du偶ymi utrudnieniami. Proponujemy nie zje偶d偶a膰 w miedz臋, tylko pojecha膰/pój艣膰 dalej 艂adn膮 drog膮poln膮 do asfaltu i skr臋ci膰 w prawo. Dojdziemy spokojnie do szlaku przed Kamiennym Mostem.

Odcinek drugi Kamienny Most skrzy偶owanie - S膮tyrz jezioro 4,9 km (1,2,2)

Odcinek generalnie 艂atwy z miejscowymi utrudnieniami. Skr臋camy w lewo i asfaltem dochodzimy do centrum wsi. Polecamy na chwil臋 zatrzyma膰 si臋 w Kamiennym Mo艣cie. Przy szlaku 艂adna, drewniana zabudowa. Warto na chwilk臋 odbi膰 w lewo i wej艣膰 na teren  dawnego zespo艂u parkowo-pa艂acowego. Na miesjcu przebudowany budynek pa艂acowy, w którym obecnie mie艣ci si臋 szko艂a oraz 艂adny park z starodrzewem - tutaj swój pocz膮tek (koniec) ma rowerowy szlak niebieski "Wokó艂 jeziora Kamienny Most" Na szczególn膮 uwag臋 zas艂uguje pomnik przyrody, jakim jest ponad 300 letnia sosna znajduj膮ca si臋 za cmentarzem w Kamiennym Mo艣cie. Park w Kamiennym Mo艣cie ma ciekawe okazy d臋bów zwanych halabardnikami - jeden z nich ma obwód 5,7m oraz pot臋偶ne buki. To prawdziwe pomniki przyrody. Ciekawostka jest po艂o偶ony na po艂udnie fargment budowanej autostrady poniemieckiej - widoczne elementy w臋z艂a zjazdowego. Warcamy na szlak i kierujemy si臋 za znakami asfaltem, aby za wsi膮 skr臋cicw lewo w drog臋 le艣no-poln膮. Jest ona troch臋 wyboista i po deszczach z ka艂u偶ami. Na odcinkach polnych sezonowo rozje偶d偶ona. Doje偶d偶amy do Satyrza - przed miejscowo艣ci膮 droga mo偶e by膰 miejscami zalana - grz膮ski teren. Pomiar ko艅czymy przed Satyrzem  Pierwszym. Oznakowanie do艣膰 dobre.  Odcinek dost臋pny dla rowerów i nordic walking jednak z miejscowymi utrudnieniami., g艂ównie z powodu podmok艂ej drogi.

Odcinek trzeci S膮tyrz jezioro - D艂usko w臋ze艂 szlaków 3,5 km (1,2,2)

Odcinek o 艣rednim stopniu trudno艣ci. Omijamy z lewej strony jezioro Sadli艅skie przeje偶d偶aj膮c przez S膮tyrz Pierwszy i S膮tyrz Drugi. W Pierwszym znajduje si臋 gospodarstwo ekologiczne w którym mo偶emy zaopatrzy膰 si臋 w wiejskie wiktua艂y - www. Po wyjechaniu z miejscowo艣ci poruszamy si臋 star膮 brukowan膮 drog膮. Jednak nale偶y zwróci膰 uwag臋 偶e cz臋sto jest ona w ka艂u偶ach i b艂ocie szczególnie podczas 偶niw po艂膮czonych z deszczem. Droga na odcinkach jest brukowana na przeemina z bit膮. Jad膮c za znakami docieramy do D艂uska. Pomiar ko艅czymy na w臋藕le z pieszym szlakiem zielonym ZP-1086 "Wzniesie艅 Moreny Czo艂owej" Choszczno-Cieszyno 艁obeskie, który do艂膮cza do naszego z prawej strony (od I艅ska). Odcinek dost臋pny dla rowerów i mi艂o艣ników nordic walking. Oznakowanie szlaku dobre.

Odcinek czwarty D艂usko w臋ze艂 - Kowale skrzy偶owanie 2,8 km (2,2,2)

Kolejne odcinek o 艣rednim stopniu trudno艣ci. Od w臋z艂a szlaków idziemy dalej drog膮 brukow臋 do centrum wsi. Po prawej mijamy O艣rodek Edukacji Przyrodniczej z ciekawym parkiem podworskim z 450 letni膮 lip膮,  jak i zabytkowymi pozosta艂o艣ciami dworku. Po dojechaniu do centrum wsi na wzniesieniu po prawej mamy ruiny kamiennego ko艣cio艂a oraz stary cmentarz przyko艣cielny. Warto wspomnie膰, 偶e D艂usko le偶y nad malowniczym jeziorem. Przez 艣rodkow膮 cz臋艣膰 jeziora przeprowadzono nasyp niemieckiej autostrady (zob. Berlinka), nigdy nie doko艅czonej. Podzieli艂a ona jezioro na dwie cz臋艣ci: wi臋ksz膮 po艂udniow膮 oraz mniejsz膮 pó艂nocn膮. Na rozwidleniu szlak zielony odchodzi w lewo (kilkaset metrów dalej przedwojenny cmentarz poniemiecki), za艣 my skr臋camy w asfaltow膮 drog臋 w prawo.  PO ponad 400 metrach asfaltem, na zakr臋cie wchodzimy w drog臋 poln膮 skr臋caj膮c w lewo. Droga jest do艣膰 wyboisa i nierówna, za艣 po deszczach mo偶liwe b艂oto i ka艂u偶e. Id膮c za znakami dochodzimy do ma艂ej koloni Kowale. Odcinek dostepny dla rowerów i mi艂o艣ników nordic walking. Jednak nierówno艣膰 drogi jak i miejscowe b艂oto, troszk臋 nam utrudnia jazd臋/marsz.

Odcinek pi膮ty Kowale skrzy偶owanie - Podlipce skrzy偶owanie 1,8 km (1,1,1)

Do艣膰 艂atwy odcinek, biegn膮cy praktycznie dorg膮 asfaltow膮. Na krzy偶owaniu w Kowalach skr臋camy w lewo i maszerujemy za znakami do Podlipc. Tutaj mo偶emy zobaczy膰 park podworski z pocz膮tku XIX wieku - pozosta艂o艣膰 po zespole dworskim. Odcinek dost臋pny dla rowerów i nordic walking. Oznakowanie do艣膰 dobre.

Odcinek szósty Podlipce skrzy偶owanie - W臋gorzyno PKP 5,1 km (1,1,1)

Grunwaldzk膮, za skrzy偶owanie chwil臋 Jagiello艅sk膮 w w prawo skos Przemys艂ow膮 docieramy do ulicy Kolejowej. Skr臋camy w prawo i dochodzimy w okolice czynnego dworca PKP w W臋gorzynie. Tutaj ko艅czymy odcinek pi膮ty, dost臋pny dla rowerów i nordic walking. Oznakowanie dobre.

Odcinek siódmy W臋gorzyno PKP - Przyto艅 kosció艂 3,2 km (1,1,1)

Odcinek 艂atwy. Przed dworcem skr臋camy w prawo i dochodzimy do ulicy Ko艣ciuszki. Na wprost widzimy pla偶臋 miejsk膮, gdzie mo偶emy odpocz膮膰. Je艣li nie skr臋camy w lewo i id膮c asfaltem wychodzimy z W臋gorzyna. Na prawo wzd艂u偶 naszej trasy widzimy 艂adne widoki jeziora W臋gorzy艅skiego. Przechodzimy przez tory i kierujemy si臋 za znakami asfaltow膮 droga do Przytonia. We wsi na rozwidleniu skr臋camy w lewo i zatrzymujemy si臋 przy ko艣ciele ryglowym z pozosta艂o艣ci膮 cmentarza poniemieckiego (zrzucone na kupk臋 etlee nagrobne). We wsi mo偶na równie偶 zobaczy膰 park podworski z pocz膮tku XIX wieku oraz przebudowany budynek dworski. Odcinek dost臋pny dla rowerów i nordic walking. Oznakowanie dobre.

Odcinek ósmy Przyto艅 ko艣ció艂 - skrzyzowanie szlaku z droga nr 20 4,7 km (2,3,3)

Odcinek o utrudnionym przej艣ciu. Ruszamy z Przytonie asfaltem na wschód. Za szko艂膮, na zakr臋cie zje偶d偶amy w prawo w droge gruntow膮. Jedziemy wzd艂u偶 ma艂ych o艣rodków i domków letniskowych nad jeziorem Przytorskim. Dobra droga ko艅czy sie wraz z abudow膮. Okr膮偶aj膮c jezioro jedziemy b艂otnist膮 i rozje偶d偶on膮 drog膮 z ka艂u偶ami po deszczach. Po dojechaniu do wschodniego kra艅ca jeziora odbujamy od niego i dalej do艣膰 z艂膮 drog膮 jedziemy w kierunku po艂udniowym. Po dojechaniu do pozosta艂o艣ci budowy "Berlinki" skr臋camy w prawo i id膮c po jej prawej stronie dochodzimy do niestrze偶onego przejazdu kolejowego. Po drodze mijamy równie偶 betonowe przyczó艂ki wiaduktów niedosz艂ej autostrady eksterytorialnej. Na naszym szlaku jeste艣my najbli偶ej pozosta艂o艣ci budowy i sami mo偶emy ocenie膰 jej zaawansowanie. Nie wiem czemu Polacy nigdy nie doko艅czyli po wojnie tej 艣wietnej autostrady Berlin - Królewiec, cze艣to bardzo dobrze ju偶 przygotowanej do eksploatacji. Za torami po oko艂o 300 metrach odbijamy na nieu偶ytki rolne w prawo aby dojecha膰 do drogi utwardzonej do Sulic. Skr臋camy w lewo i dochodzimy do asfaltu. Odcinek z powodu rozje偶d偶onych dróg i b艂ota, szczególnie wzd艂u偶 jeziora do艣膰 trudny dla rowerów. Nie polecamy za bardzo równie偶 do uprawiania nordic walking, aczkolwiek mo偶na spokojnie przej艣膰. Oznakowanie do艣膰 dobre.

Odcinek dziewi膮ty skrzy偶owanie z drog膮 nr 20 - Granica 3,2 km (2,3,3)

Odcinek do艣膰 trudny. Po przeci臋ciu asfaltu wje偶d偶amy w drog臋 le艣n膮. Na pocz膮tku jest do艣膰 szeroka jednak z czasem coraz bardziej rozje偶dzona i b艂otnista. Przechodzimy po terenach miejscami podmok艂ych co utrudnia nam troszk臋 marsz. Na terenie lasu organizowane s膮 równie偶 polowania i napotkali艣my raz zamkni臋ty szlak na ok. godzin臋. Dobrze 偶e szli艣my od strony asfaltu a nie odwrotnie. Prosimy zwraca膰 na to uwag臋 aczkolwiek prawdopodobie艅stwo jest do艣膰 ma艂e. Niestety ju偶 tak droga czeka nas na do艣膰 sporym odcinku. Przechodzimy w 艣cie偶ki le艣ne i menadruj膮c wchodzimy na 艂膮ki (pola). Tutaj ju偶 spory kawa艂ek bez dróg (na szag臋) poruszamy si臋 w kierunku po艂udniowym rozgl膮daj膮c si臋 za znakami. Powinni艣my wyj艣膰 przy strumieniu (mostek na asfaltowej drodze). Niestety tutaj na odcinku oko艂o 0,8 - 1 km mo偶emy troszk臋 zab艂膮dzi膰 oraz po deszczach lub podniesionym stanie wód podskórnych 艂adnie ub艂oci膰 si臋 nawet do kolan. Odciniek z tego wzgl臋du bardzo trudny dla rowerów i praktycznie nie dost臋pny dla nordic walking. Oznakowanie w lesie do艣膰 dobre za艣 na wspomnianym odcinku dostateczne jednak musimy i艣膰 zgodnie z koncepcja szlaku i mocno si臋 rozgl膮da膰.

Odcinek dziesi膮ty Granica - droga nr 151 2,5 km (1,1,1)

Odcinek bardzo 艂atwy. Po doj艣ciu do asfaltu, skr臋camy w prawo. Po trudnym odcinku ten fragment szlaku b臋dzie dla nas przyjemno艣ci膮. Niestety asfalt jest w膮ski i musimy uwa偶a膰 na ruch samochodów. ekompnsuje nam to jednak przepi臋kny widok moreny czo艂owej. Spore przewy偶szenia i lasy z 艂膮kami to unikalny widok na szlaku. Przez 1,5 km mo偶emy poczu膰 si臋 jak na kr臋tym górskim szlaku w Beskidach. Widoki 艣wietne i naprawd臋 warto ten odcinek spokojnie przej艣膰 (przejecha膰). Po dojechaniu do drogi nr 151 skr臋camy w lewo aby po chwili skr臋ci膰 ponownie w las w prawo. I tu ko艅czymy opis odcinka. Oznakowanie dobre. Trasa dost臋pna dla rowerów i nordic walking.

Odcinek jedenasty Droga 151 - strumie艅 pomi臋dzy jeziorami 5,0 km (1,2,2)

Odcinek o 艣rednim stopniu trudno艣ci. Za strza艂k膮 skr臋camy w zaro艣ni臋t膮 drog臋. Chwilow膮 nieu偶ytkiem po chwili wchodzimy w las. Droga jest  do艣膰 dobra jednak miejscami b艂otnista. Zwracamy szczegoln膮 uwage na oznakowanie na odcinku oko艂o 700 metrów aby nie przegapi膰 odbiia na skrzy偶owaniu w prawo (s艂abe oznakowanie). Id膮c za znakami drogami le艣nymi I艅skiego Parku Krajobrazowego, idziemy lasem (g艂ownie bukowym) z przewy偶szeniami moreny czo艂owej. Po prawej mijmy kilka rorzuconych gospodarstw Wierzcucic i docieramy do strumienia, 艂膮cz膮cego Jez. Piesnia z jez. Zamczysko. Na po艂udniowym brzegu jeziora na wzgórzu Zamczysko odkryto pozosta艂o艣ci grodziska s艂owia艅skiego. Wcze艣niej po lewej stronie mijamy alej臋 Kasztanow膮. Konczymy odcinek miejscami ze s艂abym oznakowaniem i troszke b艂otnistymi i cze艣ciowo ma艂o u偶ywanymi drogami lesnymi. Odcinek dost臋pny dla rowerów i nordic  walking z miejscowymi utrudnieniami. Oznakowanie ogólne do艣膰 dobre.

Odcinek dwunasty strumie艅 na szlaku - w臋ze艂 szlaków ul. S艂oneczna 1,8 km (1,2,2)

Kolejny odcinek z miejscowymi utrudnieniami. Idziemy droga le艣n膮 miejscami podmok艂膮 i b艂otnist膮 lasem bukowym. Przechodzimyu te偶 przez fragment rezerwatu przyrody "Kamienna Buczyna". Dochodzimy do zabudowy jednorodzinnej i wchodzimy w ulic臋 Orzechow膮. Dochodzimy do skrzy偶owania z ulic膮 S艂oneczn膮, któr膮 dochodzi do nas pieszy szlak zielony ZP-1086, id膮cy wzd艂u偶 zachodniego brzegu jeziora D艂usko z wsi D艂usko, gdzie si臋 z nim spotkali艣my. W okolicy w臋z艂a jedna z pla偶 nad jez. I艅sko jak i kilka o艣rodków. Odcinek dost臋pny dla turystów rowerowych i uprawiania nordic walking.

Odcinek trzynasty w臋ze艂 szlaków - I艅sko PKS 2,1 km (1,1,1)

艁atwy odcinek naszego szlaku. Id膮c ulicami i alej膮 Spacerow膮 wzd艂u偶 jeziora I艅skiego (widoki na jezioro), docieramy powoli do centrum. Na ca艂ym odcinku wspólny przebieg z szlakiem pieszym zielonym - UWAGA w kilku miejscach na wspólnym przebiegu puste bia艂e obramowania bez koloru niebeiskiego. Wchodzimy w ulic臋 M艂ynarsk膮,  nastepnie w lewo Poprzeczn膮 docieramy do g艂ównej ulicy I艅ska - Armii Krajowej (droga nr 151). Skr臋camy w prawo i dochodzimy do skrzy偶owania z ulic膮 Sienkiewicza, w ktor膮 skr臋ca pieszy szlak zielony ZP-1086 w kierunku na Dobrzany oraz rozpoczyna (ko艅czy) swój bieg zielony szlak rowerowy "Parków Krajobrazowych" do Drawska Pomorskiego. Nasz szlak niebieski skr臋ca w prawo (ulica Bohaterów Warszawy) i docieramy do sworca PKS gdzie ko艅czymy (opcja rozpoczynamy) nasz膮 w臋drówk臋. W I艅sku warto chwil臋 posiedzie膰 nad jeziorem. Znajduj膮 si臋 tutaj równie偶 dwa tory do nurkowania oraz kilka o艣rodków wypoczynkowych. Z zabytków mo偶emy podziwia膰 fragmenty murów obronnych oraz budynek  dworca kolei w膮skotorowej z XIX wieku. Do rejestru zabytków wpisano tak偶e uk艂ad starówki z XIII wieku. Ponadto troszk臋 starej zabudowy. Symbolem I艅ska jest równie偶 rak i jego pomnik mo偶emy odnale艣膰 w mie艣cie. Dzia艂a równie偶 spó艂dzielnia rybacka i nad jeziorem mo偶emy zakupi膰 艣wie偶e, sma偶one i w臋dzone rybki. Polecamy równie偶 wypieki miejscowej piekarni - popo艂udniu mo偶na naby膰 bezpo艣rednio w niej 艣wie偶utkie pieczywko do domu. Zapraszamy do po艂膮czenia naszych w臋drówek z okresem, gdy I艅sko go艣ci I艅ski Festiwal Filmowy. Odcinek dost臋pny dla rowerów i uprawiania nordci walking. Oznakowanie dobre.

PODSUMOWANIE.

• Szlak oznakowany na obydwa kierunki jego pokonywania.
  • Oznaczenie szlaku w 2010 roku okre艣lamy jako dobre
  • Szlak o 艣rednim stopniu trudno艣ci g艂ównie z powodu podmok艂ych terenów - patrz równie偶 opis
  • Szlak mo偶na pokona膰 rowerem i nordic walking - patrz opisy, gdyu偶 na kilku odcinkach arto wytyczy膰 sobie objazdy.
  • Szlak jest bardzo malowniczy !

SKALA TRUDNO艢膯I PIESZA – 1
SKALA TRUDNO艢CI ROWER – 2
SKALA  TRUDNO艢CI NORDIC WALKING - 2/3

1 – 艂atwy bez utrudnie艅
2 – 艣redni z miejscowymi utrudnieniami
3 – o utrudnionym przej艣ciu/przeje藕dzie

OPIS DANYCH TECHNICZNYCH SZLAKU:

1. D艂ugo艣膰 szlaku 45,5 km
  2. 艁膮czna wysoko艣膰 podej艣膰 na trasie 500 metrów
  3. 艁膮czna ilo艣膰 zej艣膰 na trasie 453 metry
  4. Wysoko艣膰 wzgl臋dna minimalna 67 metrów
  5. Wysoko艣膰 wzgl臋dna maksymalna 115 metrów
  6. Wysoko艣膰 wzgl臋dna 艣rednia 155 metrów