Przet硊macz stron

Inne
Informacja Turystyczna
ZACHODNIOPOMORSKIE

Najlepsze mapy GPS do Garmin贸w

Ostatnie artyku硑

Najnowszy u縴tkownik: Andrzejpa
Polecane
INTERNETOWY SKLEP TURYSTYCZNY

Szukasz sprz臋tu turystycznego w dobrej cenie ? Zapraszamy do naszej Sk艂adnicy Turystycznej. W ofercie wszystko co potrzebne na wypad, biwak, wycieczk臋 .... Oferujemy sprz臋t renomowanych marek outdoor-owych od sprz臋tu kuchennego, poprzez biwakowy, po liofilizaty. Sprzedajemy mi臋dzy innymi nast臋puj膮ce marki; Optimus, Rockland, GSIOUTDOOR, Moraknive, Meteor, Campingaz i inne.

Sklep turystyczny "Sk艂adnicaTurystyczna.pl"

UWAGA - NOWA STRONA SZLAK脫W - WWW.WEDRUJZNAMI.PL.

W臋druj z Nami - Serwis Szlak贸w Turystycznych i sklep turystyczny

Niniejsza strona jest stron膮 archiwaln膮. Ca艂o艣膰 danych przeniesiono na now膮 stron臋 szlak贸w. Przygotowa艂em r贸wnie偶 map臋 on-line ze szlakami i obiektami, kt贸ra jest ca艂y czas rozwijana - www.SzlakiTurystyczne.eu

Nawigacja
Artyku硑 » SZLAKI PIESZE » P-C-ZSZ-002 (PTTK ZP-1096-C) szlak pieszy czerwony "Wok贸艂 Szczecinka", okr臋偶ny Szczecinek-j.Le艣ne - j.Trzesiecko-Szczecinek, 18 km

ZAPRASZAMY NA NOW膭 STRON臉 SZLAKÓW, NA KTÓR膭 PRZENOSIMY NASZE DANE.  POPRAWIONE OPISY, NOWE INFORMACJE, NOWE SZLAKI. NOWA STRONA SZLAKU - https://www.wedrujznami.pl/P-C-ZSZ-002

NUMER SZLAKU W SERWISIE: P-C-ZSZ-002

NUMER SZLAKU WG PTTK: ZP-1096-C

PRZEBIEG SZLAKU:  SZCZECINEK – JEZIORO LE艢NE – CZARNOBÓR – RACIBORKI - JEZIORO TRZESIECKO - SZCZECINEK

NAZWA SZLAKU: „OKR臉呕NY WOKÓ艁 SZCZECINKA”

GMINY:  SZCZECINEK

POWIAT: SZCZECINEK

NADLE艢NICTWO: SZCZECINEK

NAWIERZCHNIE: DROGI, 艢CIE呕KI LE艢NE, DROGI POLNE, DROGI ASFALTOWE.

KOLOR: CZERWONY (malowane znaki i drogowskazy)

ROK OSTATNIEGO MALOWANIA: NIEZNANY

ROK OSTATNIEGO MONITORINGU/POMIARU: 2012

D艁UGO艢膯:  18,0 km (wed艂ug pomiaru GPS)

WA呕NE UWAGI:

1. Szlak ma charakter p臋tli.
  2. Szlak po drodze przecina si臋 z szlakiem pieszym zielonym „Wzniesie艅 Moreny Czo艂owej” oraz szlakiem 偶ó艂tym .
  3. W 2012 roku oznakowanie na ca艂ej d艂ugo艣ci szlaku, oceniamy na bardzo s艂abe w obu kierunkach.
  4. Pomiar wykonany za pomoc膮 GPS Garmin 76CSx i 78S - Podany jest kilometra偶 ca艂kowity oraz pomi臋dzy odcinkami.

CHARAKTERYSTYKA SZLAKU

Sp臋dzaj膮c czas w Szczecinku zauwa偶ymy moc szlaków pieszych, rowerowych i kajakowych. Nasz szlak ma charakter okr臋偶ny, pieszo-rowerowy. Prowadzi przez miasto i mo偶e by膰 wykorzystany do zwiedzania najwa偶niejszych zabytków Szczecinka. Jest to te偶 najkrótsza trasa doj艣ciowa  nad Jezioro Le艣ne. Poza miastem szlak wiedzie lesistymi terenami Pojezierza Szczecineckiego. Przemierza po terenie pagórkowatym i widokowym obszarze pomi臋dzy jeziorami Trzesiecko i Le艣nym. Atrakcj膮 jest równie偶 Czarnoborski Las. Polecamy wycieczk臋 szlakiem jak i d艂u偶szy pobyt w Szczecinku który posiada rozbudowan膮 i urozmaicon膮 cenowo baz臋 noclegowo-turystyczn膮 i moc atrakcji turystycznych.

OPIS TECHNICZNY

Odcinek pierwszy, Szczecinek (zamek) – Szczecinek (cmentarz komunalny – nowy)  – 3,2 km (1,1,1)

Odcinek 艂atwy, drogi asfaltowe, chodniki, 艣cie偶ki rowerowe.

Pocz膮tek szlaku znajduje si臋 przy zamku Ksi膮偶膮t Pomorskich nad Jeziorem Trzesiecko. Wybudowany zosta艂 w I po艂owie XIVw.. Pocz膮tkowo szlak prowadzi razem z szlakiem pieszym zielonym „Wzniesie艅 Moreny Czo艂owej”. Od zamku przechodzi przez Plac Sowi艅skiego, przecina ulic臋 Ordona i ulic膮 Zamkow膮 doprowadza do Placu Wolno艣ci, gdzie znajduje si臋 ratusz z XIXw.. Obecnie w ratuszu znajduje si臋 Urz膮d Miasta. Dalej prowadzi ulic膮 1-go Maja do Jana Paw艂a II i dalej w kierunku pó艂nocnym mijaj膮c Zespó艂 Szkó艂 z lewej strony. Na rozwidleniu ulic szlak odbija w prawo skos w kierunku dworca autobusowego. Za dworcem PKS skr臋ca w prawo w ulic臋 Narutowicza. Pod膮偶a ni膮 a偶 do ronda, gdzie skr臋ca w  lewo w ulic臋 S艂upsk膮. Z prawej strony mija cmentarz. Po przej艣ciu przez tory kolejowe (Szczecinek-Bia艂ogard) szlak kieruje dalej drog膮 prosto i po 450m skr臋ca w prawo w drog臋 z polbruku. Id膮c ni膮 po 200m. dochodzi do bramy nowego cmentarza komunalnego w Szczecinku. Tu nale偶y zachowa膰 ostro偶no艣膰, poniewa偶 cmentarz powsta艂 na drodze, przez któr膮 prowadzi艂 szlak. Przed bram膮 nale偶y skr臋ci膰 w lewo i i艣膰 wzd艂u偶 p艂otu omijaj膮c cmentarz.  Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla pieszych, rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking.

Odcinek drugi, Szczecinek (cmentarz komunalny – nowy)  –  Czarnobór – 4,0 km (2,3,3)

Odcinek trudny, droga gruntowa – polna, asfaltowa.

Od cmentarza szlak prowadzi zaro艣ni臋t膮 drog膮 gruntow膮. Po nieca艂ych 800 metrach szlak dochodzi do torów kolejowych (Szczecinek – Ba艂y Bór). Od przej艣cia przez tory znaki prowadz膮 dalej drog膮 poln膮 przez 500m., a nast臋pnie szlak odbija w lewo w zaro艣ni臋t膮, ci臋偶k膮 do przej艣cia 艣cie偶ka. Dalej drog膮 dochodzi do kolejnych torów kolejowych (Szczecinek – Chojnice). Przecina je i prowadzi dalej w kierunku po艂udniowym. Po mini臋ciu zabudowy z prawej strony rozpoczyna si臋 droga asfaltowa. Z prawej strony mija Jezioro Le艣ne i dochodzi do miejscowo艣ci Czarnobór. Na skrzy偶owaniu g艂ównych dróg szlak skr臋ca w prawo. Tu z lewej strony do艂膮cza szlak pieszy zielony „Wzniesie艅 Moreny Czo艂owej”. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla pieszych, z miejscowym krótkim utrudnieniem dla  rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking.

Odcinek trzeci, Czarnobór – Szczecinek (ulica Pilska) – 5,5 km (2,2,2)

Odcinek do艣膰 艂atwy, droga asfaltowa, utwardzona.

Od skrzy偶owania w wsi Czarnobór szlak prowadzi drog膮 asfaltow膮 przez 800m.. Na zakr臋cie drogi schodzi z szosy w prawo i idzie razem z „szlakiem Testamentu Papieskiego”. Od tego miejsca szlak kieruje drog膮 le艣n膮. Po przeci臋ciu strumienia skr臋ca w lewo w ma艂o widoczn膮 艣cie偶k臋. Szlak zielony pieszy skr臋ca równie偶 w lewo, ale w nast臋pn膮 drog臋. Mijaj膮c tereny le艣ne, podmok艂e dochodzi do drogi asfaltowej. Na skrzy偶owaniu z ni膮 po lewej stronie znajduje kapliczka. Szlak skr臋ca w prawo, a nast臋pnie w pierwsz膮 drog臋 gruntow膮 w lewo. Kieruje lasem w kierunku po艂udniowym. Po 1km szlak wychodzi z lasu.  Mijaj膮c z prawej strony zabudowania droga zmienia si臋 na utwardzon膮. Na wysoko艣ci gospodarstwa agroturystycznego, które znajduje si臋 po lewej stronie drogi szlak skr臋ca w prawo w drog臋 gruntow膮. Po 600m. dociera do drogi krajowej 11 (艂膮cz膮cej Szczecinek z Pi艂膮).  Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla pieszych, rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking.

Odcinek czwarty, Szczecinek (ulica Pilska) –  Szczecinek (zamek) – 5,3  km (1,1,1)

Odcinek do艣膰 艂atwy, droga asfaltowa, gruntowa-polna, alejki.

Po przeci臋ciu drogi krajowej szlak skr臋ca od razu w prawo. Drog膮 gruntow膮 dochodzi do ulicy Fabrycznej. Prowadzi ni膮 na zachód do torów kolejowych, nast臋pnie prowadzi wzd艂u偶 nich przez 250m. i skr臋ca w lewo przecinaj膮c je. Szlak kieruje dalej w kierunki zachodnim. (Uwaga brak oznakowania). Mijaj膮c z prawej strony Kozi膮 Gór臋 (158m.n.p.m.) z lewej strony dochodzi ponownie szlak pieszy zielony „Wzniesie艅 Moreny Czo艂owej” i idzie z nim a偶 do ko艅ca przebiegu szlaku. Przed drog膮 krajow膮 20 szlak skr臋ca w prawo. Na wysoko艣ci wiaduktu kolejowego nad szos膮 dochodzi do niej i kieruje si臋 wraz z ni膮 do centrum miasta (ulic膮 Szczeci艅sk膮). Przed basenem szlak skr臋ca w lewo w kierunku jeziora. Z lewej strony dochodzi szlak pieszy 偶ó艂ty. Dalej szlak wiedzie alejkami wzd艂u偶 brzegu jeziora mijaj膮c z prawej strony O艣rodek Sportu i Rekreacji i dochodzi z powrotem do zamku Ksi膮偶膮t Pomorskich. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla pieszych, rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking.

PODSUMOWANIE.

• Szlak oznakowany bardzo s艂abo.
  • Jako艣膰 oznaczenie szlaku w 2012 roku okre艣lamy niedostatecznie – konieczno艣膰 odnowienia.
  • Szlak do艣膰 艂atwy dla turystów pieszych, jednak przebiegaj膮cy po urozmaiconej rze藕bie terenu, mo偶na pokona膰 pieszo, przejecha膰 rowerem. Drogi w dobrym stanie. Ocena ogólna szlaku jako do艣膰 艂atwy z miejscowymi utrudnieniami.

SKALA TRUDNO艢膯I PIESZA –1
SKALA TRUDNO艢CI ROWER – 2
SKALA  TRUDNO艢CI NORDIC WALKING - 2

1 – 艂atwy bez utrudnie艅
2 – 艣redni z miejscowymi utrudnieniami
3 – o utrudnionym przej艣ciu/przeje藕dzie

OPIS DANYCH TECHNICZNYCH SZLAKU WG. GOOGLE MAPS:

1. D艂ugo艣膰 szlaku 17,9  km
  2. 艁膮czna wysoko艣膰 podej艣膰 na trasie oko艂o 156 metrów
  3. 艁膮czna ilo艣膰 zej艣膰 na trasie oko艂o 154 metrów
  4. Wysoko艣膰 wzgl臋dna minimalna oko艂o 132 metry
  5. Wysoko艣膰 wzgl臋dna maksymalna oko艂o 145 metrów
  6. Wysoko艣膰 wzgl臋dna 艣rednia oko艂o 167 metrów