Przet硊macz stron

Nawigacja
OFERTA ZNAKARSKA
TURYSTYKA = SZLAKI ?
KONCEPCJA SZLAKU
PROJEKT SZLAKU
UZGODNIENIA
OZNAKOWANIE
INFORMACJA
CENNIK PRAC
REALIZACJE
NASZA KADRA

NASZ SERWIS
NASZA ODZNAKA
WYSZUKIWARKA
Regulamin serwisu
Historia i misja
O Autorach
Do艂膮cz do nas
Partnerzy i wsparcie
Darowizna
Kontakt z serwisem
Dane teleadresowe
Turystyczne linki

NASZE SZLAKI
OG脫LNY SPIS SZLAK脫W
FORUM DYSKUSYJNE
Pobieralnia plik贸w
Galeria zdj臋膰
Oznaczenia szlak贸w
Co to jest szlak
Historia szlak贸w

SZLAKI PIESZE
Szlaki piesze krajowe
Szlaki nordic walking
Szlaki spacerowe
Szlaki tematyczne
Szlaki miejskie

SZLAKI ROWEROWE
Szlaki krajowe
Inne szlaki

MI臉DZYNARODOWE
Szlaki piesze
Szlaki rowerowe
Droga 艢w Jakuba
Inne

INNE SZLAKI I TRASY
Szlaki wodne
Szlaki konne
Trasy rowerowy
Trasy motorowe
Trasy biegowe
Trasy narciarskie
Trasy rekreacyjne

ARTYKU艁Y TURYSTYCZNE
Ciekawe obiekty
Nasze wyprawy
Inne
Informacja Turystyczna
ZACHODNIOPOMORSKIE



Najlepsze mapy GPS do Garmin贸w

Ostatnie artyku硑
ODZNAKA TURYSTYCZNA ...
P-N-ZGL-130, niebies...
R-N-ZSW/ZKA-013 nieb...
P-N-ZSW/ZKA-108 (PTT...
P-S-ZKA-129, czarny ...
Logowanie
Nazwa u縴tkownika

Has硂



Nie mo縠sz si zalogowa?
Popro o nowe has硂
Aktualnie online
Go禼i online: 2

U縴tkownik體 online: 0

1cznie u縴tkownik體: 219
Najnowszy u縴tkownik: Andrzejpa
Polecane
INTERNETOWY SKLEP TURYSTYCZNY

Szukasz sprz臋tu turystycznego w dobrej cenie ? Zapraszamy do naszej Sk艂adnicy Turystycznej. W ofercie wszystko co potrzebne na wypad, biwak, wycieczk臋 .... Oferujemy sprz臋t renomowanych marek outdoor-owych od sprz臋tu kuchennego, poprzez biwakowy, po liofilizaty. Sprzedajemy mi臋dzy innymi nast臋puj膮ce marki; Optimus, Rockland, GSIOUTDOOR, Moraknive, Meteor, Campingaz i inne.

Sklep turystyczny "Sk艂adnicaTurystyczna.pl"


UWAGA - NOWA STRONA SZLAK脫W - WWW.WEDRUJZNAMI.PL.

W臋druj z Nami - Serwis Szlak贸w Turystycznych i sklep turystyczny

Niniejsza strona jest stron膮 archiwaln膮. Ca艂o艣膰 danych przeniesiono na now膮 stron臋 szlak贸w. Przygotowa艂em r贸wnie偶 map臋 on-line ze szlakami i obiektami, kt贸ra jest ca艂y czas rozwijana - www.SzlakiTurystyczne.eu


Nawigacja
Artyku硑 » SZLAKI PIESZE » ZP-1089-zielony, 艢WIDWIN ZAMEK - 艢WIDWIN PKP, 62,9 km "Kocio艂 艢widwi艅ski"
ZP-1089-zielony, 艢WIDWIN ZAMEK - 艢WIDWIN PKP, 62,9 km "Kocio艂 艢widwi艅ski"

ZAPRASZAMY NA NOW膭 STRON臉 SZLAKÓW.  POWOLI POPRAWIAMY I UZUPE艁NIAMY OPISY, UMIESZCZAMY NOWE INFORMACJE I SZLAKI. NOWY OPIS NA https://www.wedrujznami.pl/P-Z-ZSD/ZDR-070

 

NUMER SZLAKU: wg. spisu PTTK ZP-1089-z

PRZEBIEG SZLAKU: 艢WIDWIN ZAMEK - KOSZANOWO - CHOM臉TOWO -LE艢NICZÓWKA 艢WIDWIN - RZEPCZYNO - BRZE呕NO - WI臉C艁AW - KARSIBÓR - KLECKO - DONATOWO - BIERZWNICA - CIESZENIEWO - KLUCZKOWO - 艢WIDWINEK - 艢WIDWIN PKP

NAZWA SZLAKU: KOT艁A 艢WIDWI艃SKIEGO

NADLE艢NICTWA: 艢WIDWIN

GMINY: 艢WIDWIN (powiat 艣widwi艅ski), Brze偶no (powiat 艣widwi艅ski), Drawski (powiat drawski)

NAWIERZCHNIE: DROGA ASFALTOWA, UTWARDZONA, LE艢NA, 艢CIE呕KI LE艢NE, DROGI BETONOWE, BRUK, POLNE

KOLOR: ZIELONY (malowane znaki i drogowskazy)

ROK OSTATNIEGO MALOWANIA: NIEZNANY OCENIAMY NA 2004 ROK

ROK OSTATNIEGO MONITORINGU/POMIARU: 2011

D艁UGO艢膯: 63,4 km

WA呕NE UWAGI:

  1. Szlak ma charakter niezamkni臋tej p臋tli. Kra艅ce odleg艂e s膮 od siebie oko艂o kilometra.
  2. Brak w臋z艂ów szlaków a tym samym wariantowo艣ci w臋drówki. Nale偶y zaplanowa膰 na 2-3 dni w przypadku w臋drówki pieszej. Jedynie w臋ze艂 szlaków w Karsiborze - niebieski rowerowy i konny w okolicach Kl臋cka (nie mo偶na w臋drowa膰 konnym szlakiem).
  3. W 2011 roku oznakowanie na ca艂ej d艂ugo艣ci szlaku, oceniamy na niedostateczne. Oznaczenia s膮 w wiekszo艣ci stare a a wielu miejscach wogóle ich brakuje. Do艣膰 trudno jest pokona膰 bez mapy.

 Pomiar wykonany za pomoc膮 GPS Garmin 76CSx i 78S - Podany jest kilometrarz ca艂kowity oraz pomi臋dzy odcinkami.


CHARAKTERYSTYKA SZLAKU  

Opisywany szlak nale偶y do szlaków 艂atwych. Posiada jednak kilka trudniejszych odcinków. Jest to do艣膰 d艂ugi szlak i warto przy planowaniu jego pokonania zaplanowa膰 noclegi. Infromacje mo偶na uzyska膰 cho膰by w Informacji Turystycznej w zamku. Szlak zaczyna i ko艅czy si臋 w 艢widwinie. Historia szlaku si臋ga 1983 roku. Wówczas dzia艂acze ZBOWID-u i PTTK, wytyczyli szlak aby upami臋tni膰 dzia艂ania wojenne Wojska Polskiego, podczas II Wojny 艢wiatowej. W臋drówk臋 mo偶emy rozpocz膮膰 zrówno z przed Zamku Wdlów jak i z dworca PKP. Zapraszamy do spaceru.

OPIS TECHNICZNY

Odcinek pierwszy, 艢widwin Zamek - Chom臋towo, 7,13 km (7,13) - (1,1,1)

Odcinek bardzo 艂atwy. Poruszamy si臋 ulicami miasta 艢widwin oraz drogami utwardzonymi. Poczatek/koniec szlaku przed wej艣ciem do zamku Wedlów. Zapraszamy do zwiedzenia tego okaza艂ago obiektu. Pocz膮tkowo by艂 zbudowany w stylu gotyckim. Pó藕niejsze przebudowy zmieni艂y jego  charakter architektoniczny. Ruszamy ulic膮 Niedzia艂kowskiego w kierunku pó艂nocno-wschodnim. Na skrzy偶owaniu skr臋camy w prawo i poruszamy si臋 kolejno ulicami: Wojska Polskiego, w prawo Drawsk膮. Na tym odcinku widzimy pomnik Poleg艂ym i Pomordowanym 呕o艂nierzom i Ofiaróm Faszyzmu i Stalinizmu. Widoczny jest równie偶 gotycki ko艣ció艂 z 1338 roku pw. M.B.N.P. za艣 w w g艂臋bi Bram臋 Kamienn膮 z 1475 roku. Na odcinku miejskim mo偶emy na naszym szlaku podziwia膰  park miejski z 2 po艂owy XIX wieku  Warto po艣wi臋ci膰 chwil臋 do zapoznania si臋 z pere艂kami architektonicznymi 艢widwina. Poruszamy si臋 dalej ulic膮 Drawsk膮 (droga nr 162). Po doj艣ciu do rozjazdu ulic, skr臋camy w ulic臋 Podmiejsk膮 i wyje偶d偶amy z miasta. Doje偶d偶amy drog膮 asfaltow膮 do wsi Koszanowo. Tutaj mo偶emy odnale藕膰 zabytkowy dwór z prze艂omu XIX/XX wieku. Na skrzy偶owaniu skr臋camy na wschód w kierunku wsi Chom臋towo. Poruszamy si臋 drog膮 utwardzon膮 po艣ród pól do osady. Tutaj wchodzimy w bruk. Z ciekawych obiektów odnajdziemy tutaj zabudowania gospodarcza z pocz膮tku XIX wieku oraz dwie najstarsze cha艂upy pod numerami 5 i 15. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla rowerzystów i mi艂osników nordic walking.

 Odcinek drugi, Chom臋towo - Wierzbnica skrzy偶owanie, 13,40 km (6,27) - (1,2,2)

Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci porusza si臋 g艂ownie drogami polno-le艣nymi. Do skrzy偶owania Mulite szlak przebiega do艣膰 zaro艣ni臋t膮 i nierówn膮 drog膮 poln膮 (miedzow膮), która miejscami mo偶e by膰 zaorana i podmok艂a. Dla rowerzystów i mi艂o艣ników nordic walking, proponujemy objazd tak jak na schemacie drog膮 o lepszej nawierzchni.

Po dojechaniu do g艂ównej drogi skr臋camy w prawo w kierunku skrzy偶owania Mulite. Wracamy do w艂asciwego przebiegu szlaku. Wyje偶d偶amy brukiem z Chom臋towa. Tu偶 za budynkami skr臋camy w prawo aby po chwili na rozwidleniu dróg odej艣膰 od niej poruszaj膮c si臋 droga poln膮 wzd艂u偶 zaro艣li i drzew. Po kilkudziesi臋ciu metrach odbijamy w lewo i lekkim 艂ukiem po艣ród pól i 艂膮k dochodzimy do du偶ego skrzy偶owania. Na nim drog膮 艣ródlesn膮 poruszamy si臋 na wprost mijaj膮c zagrod臋 osady Mulite (Barwinek). Na rozwidleniu skr臋camy w kierunku pó艂nocno-wschodnim i drog膮 艣ródlesn膮 dochodzimy do skraju lasu. Od tej pory poruszamy si臋 droga poln膮. Na skrzy偶owaniu polnym skr臋camy w lewo dochodz膮c do ruiny PGR Wierzbnica. Po skr臋cie w prawo mijamy wysypisko smieci i dochodzimy do drogi asfaltowej. Tutaj ko艅czymy odcinek drugi naszego szlaku. Z tego miejsca mo偶emy równie偶 wróci膰 do 艢widwina. Skr臋caj膮c w lewo dojedziemy do Kluczkowa a z tamt膮d za znakami szlaku zielonego pieszego dojdziemy do dworca PKP w 艢widwinie.  Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla rowerzystów i mi艂osników nordic walking oprócz odcinka w opisie wy偶ej. - obej艣cie/objazd wskazany na schemacie..

Odcinek trzeci, Wierzbnica skrzy偶owanie - Rzepczyno, 19,30 km (5,90) - (1,1,1)

Do艣膰 艂atwy odcinek dla ka偶dej formy turystyki kwalifikowanej. Poruszamy si臋 g艂ównie drogami utwardzonymi, asfaltem i brukiem.

Skr臋camy w prawoi droga asfaltow膮 i pó藕niej brukowan膮 dochodzimy do Przyrzecza. Po drodze mijamy zabudowania le艣niczówki. Na skrzy偶owaniu obok przystanku PKS mo偶emy na chwilk臋 zatrzyma膰 si臋 przy pomniku po艣wi臋conym walkom z X Korpusem SS. To w艂asnie w tym miejscu poleg艂 ppor. Adam Stefa艅ski - dowódca 1 kompa, 1pp 2DP 1 Armii Wojska Polskiego. Na ksrzyzowaniu skr臋camy w prawo iutwardzon膮 drog膮 mijamy las i wyje偶d偶amy na skrzy偶owaniu obokosady Gr膮dzkie. W wi臋kszo艣ci to ruiny domów. Skr臋camy w lewo, mijamy jedno z gospodarstw i drog膮 poln膮 doje偶dz膮my do wsi Rzepczyno.  Na skrzy偶owaniu idziemy dalej na wprost wchodz膮c do wsi. Mi艂o艣nicy historii mog膮 zwiedzi膰 tutaj kilka ciekawych obiektów. Ko艣ció艂 pó藕nogotycki z XVII wieku z dzwonic膮 drewnian膮 z XIX wieku. odrestaurowany pa艂ac z 2 po艂owy XIX wieku otoczony parkiem krajobrazowym i oczywi艣cie star膮 zabudow臋 wsi. Odnajdziemy równie偶 艣lady niemieckiej przesz艂o艣ci - pomnik przyko艣cielny po艣wi臋cony mieszka艅com któzy zgineli podczas I Wojny  艢wiatowej - jedyny który do dnia dzisiejszego osta艂si臋 zniszczeniom w powiecie 艣widwi艅skim. Z Rzepczyna mo偶emy porusza膰 si臋 dalej szlakiem lub wróci膰 z powrotem do 艢widwina PKS lubpieszo w kierunku pó艂nocnym na Koszanowo. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla rowerzystów i mi艂osników nordic walking.

Odcinek czwarty, Rzepczyno - Wi臋c艂aw skrzy偶owanie, 23,00 km (3,70) - (1,1,1)

Odcinek 艂atwy, przebiega g艂ównie szos膮 (tutaj uwaga na ruch pojazdów) oraz dobrej jako艣ci drog膮 poln膮.

Po  odpoczynku i zwiedzeniu Rzepczyna ruszamy na wschód wpierw brukowan膮 a potem asfaltow膮 drog膮 w kierunku zachodnim. Po prawej stronie mijamy jezioro Brze藕no aby po chwili doj艣膰 do drogi nr 162 oraz wsi Brze偶no. Jest ona siedzib膮 w艂adz gminy Brze偶no. Tutaj skr臋camy w lewo i poruszaj膮c si臋 drog膮 asfaltow膮 w kierunku po艂udniowym dochodzimy do Wi臋c艂awia. Na tym odcinku uwa偶amy na ruch pojazdów i przestrzegamy przepisów ruchu drogowego.W Wi臋c艂awiu mo偶emy podziwia膰 neoroma艅ski ko艣ció艂 z XIX wieku z oryginalnym wnetrzem oraz kolejny pomnik upami臋tnij膮cy walki II W艢. Wiele budynków wsi obj臋tych jest opiek膮 konserwatorsk膮. We wsi mo偶emy równie偶 rozpocz膮膰 sp艂yw kajakowy Star膮 Reg膮.

Odcinek pi膮ty Wi臋c艂aw skrzy偶owanie - Karsibór skrzy偶owanie, 29,50 km (6,50) - (1,2,1)

Kolejny 艂atwy odcinek id膮cy drogami polnymi. Czasami lekko zaro艣nietymi.

We wsi skr臋camy w lewo aby drog膮 poln膮 o do艣膰 dobrej nawierzcni, porusza膰 sie w kierunku Karsibora. Odcinek ko艅czy si臋 na skrzy偶owaniu z szos膮. Znajdziemy tutaj krzy偶 przydro偶ny. Równie偶 w tym miejscu nasz szlak spotyka si臋 na chwil臋 (w臋ze艂 szlaków) z niebieskim szlakiem rowerowym "Wzgórz Moreny Czo艂owej"Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla rowerzystów i mi艂osników nordic walking.

Odcinek szósty, Karsibór skrzy偶owanie - Kl臋cko, 33,80 km (4,30) - (1,1,1)

Odcinek szlaku bardzo 艂atwy, przebiega g艂ównie szos膮, brukiem i drog膮  utwardzon膮.

Na skrzyzowaniu skr臋camy w lewo i dochodzimy do pomnika po艣wi臋conego 3pp 1DP 1 AWP, który wyzwoli艂 wie膰 6 marca 1945 roku. Id膮c dalej szos膮 mijamy pojedyncze zabudowania Karsiboru. Od nazwy wsi pochodzi równie偶 nazwa Zespo艂u Przyrodniczo-Krajobrazowego który mijamy po pó艂nocno - wschodniej stronie. Znajdziemy tu dobrze przygotowan膮 艣cie偶k臋 dydaktyczn膮 "Torfowisko Karsibrór" z tablicami edukacyjnymi. W seo艂ectwie Karsibór znajdziemy te偶 dwa pomnikowe d臋by GRUBY i WYSOKI. Za wsi膮 skr臋camy w prawo i drog膮 brukowan膮 a nast臋pnie 偶u偶low膮 docieramy do le艣niczówki K艂臋cko. Tutaj ko艅czymy nasz odcinek szlaku i chwila odpoczynku. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla rowerzystów i mi艂osników nordic walking.

Odcinek siódmy K艂臋cko - Rycerzewko, 40,4 km (6,60) - (1,2,1)

Odcinek do艣膰 艂atwy, przebiegaj膮cy g艂ównie drogami le艣nymi i utwardzonymi dobrej jako艣ci. Jedynie na po艂udnie od jeziora K艂臋ckiego krótki odcinek do艣膰 b艂otnistej i nierównej drogi le艣nej - wspólny przebieg z szlakiem konnym.

Z le艣niczówki dalej poruszamy si臋 utwardzon膮 drog膮 le艣n膮. W pewnym momencie od zachodu dochodzi do nas szlak konny. "Pojezierza Drawskiego", z którym wspólnie przez chwilk臋 przebiega nasz szlak - uwaga na ruch konny ! Po chwili skr臋camy w lewo i kieruj膮c si臋 do艣膰 zniszczon膮 drog膮 le艣n膮 (ka艂u偶e, gruz, b艂oto) kierujemy si臋 na pó艂noc. Ten odcinek jest trudny dla rowerzystów i NW.Na szcz臋艣cie jest te偶 bardzo krótki. Po chwili skr臋camy ponownie w prawo. Z ciekawostek - odnajdziemy tutaj poniemiecki drogowskaz kamienny z napisem "Klensnik 1, Morlengand 3 km". Na nats臋pnym du偶ym skrzy偶owaniu, po wyj艣ciu z lasu skr臋camy w lewo i poruszamy si臋 drog膮 na pó艂noc, maj膮c po lewej stronie jezioro K艂臋cko. Na trasie miamy pojedyncze zagrody osady Donatowo. Dochodzimy do pó艂nocnego kra艅ca jeziora - tutaj znajduje si臋 parking jak i idealne miejsce na biwakowanie. Na rozje藕dzie na skraju lasu poruszamy si臋 na pó艂noc i po ok 1,5 km dochodzimy do bruku. Mijamy wie艣 Kaplice aby po chwili dotrze膰 do szosy w Rycerzewku. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla rowerzystów i mi艂osników nordic walking - z wyjatkiem krótkiego odcinka wskazanego w opisie.

Odcinek ósmy, Rycerzewko - przeprawa nad rz. Rega, 46,50 km ( 6,10) - (1,1,1)

Odcinek bardzo 艂atwy id膮cy szos膮 asfaltow膮.

Z Rycerzewka ruszamy szod膮 a偶 do samej Bierzwnicy. W miejscowo艣ci czeka na nas kilka turystycznych atrakcji. Je艣li na chwl臋 odejdziemy szos膮 w kierunku na S艂aw臋 odnajdziemy zespó艂 pa艂acowo-parkowy. Na skraju zespo艂u okaza艂y d膮b, a dalej Cenotaf von Oppenveld z XIX/XX wieku wykonany w formie obeliska z czarnego marmumuru. W zespole znajduje si臋 pa艂ac neoklasycystyczny z 2 po艂wy XIX wieku oraz park przypa艂acowya w nim okaza艂y cyprysik b艂otny. Wracaj膮c do Bierzwnika, znajziemy tutaj kolejny pomnik upami臋tniaj膮cy walki kot艂a 艢widwi艅skiego po艣wi臋cony 偶o艂nierzom polskim którzy 5 marca 1945 roku wyzwolili wie艣. Do niew膮tpliwych atrakcji wsi nale偶y równie偶 eklektyczny ko艣ció艂 filialny w Bierzwnicy z XIX w., w którym znajduje si臋 dzwon pó藕nogotycki z 1581 r. i barokowy 艣wiecznik z ko艅ca XVIII w.. Po odpoczynku i zwiedzeniu wsi ruszamy dalej w kierunku 艢widwina a偶 do skr臋tu szlaku w prawo na skarju lasu. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla rowerzystów i mi艂osników nordic walking.

Odcinek dziewi膮ty, Przeprawa nad rz. Rega - Kluczkowo, 54,60 km (8,10) - (1,2,2)

Odcinek generalnie 艂atwy. Du偶e utrudnienie na jego pierwszym kilometrze. Droga jest miejscami mocno zaro艣ni臋ta oraz czeka nas przeprawa przez Reg臋. JEdnakw tym miejscu jest ona ma艂膮 rzeczk膮 do przej艣cia.  

Schodzimy z drogi asfaltowej w drog臋 poln膮 i po chwili dochodzimy do Regi. Obecnie jest ona uregulowana (w 2011 roku trwaj膮 prace). Po przeprawie czeka nas marsz podmok艂膮 艂膮k膮 na odcinku oko艂o 1 kilometra. Dochodzimy do skraju lasu aby wreszcie wyj艣膰 z zaro艣ni臋tej drogi na drog臋 le艣n膮 o dobrej nawierzchni. Tutaj za znakami szlaku pieszego po艣ród boru sosnowego i lasów mieszanych pod膮偶amy do Cieszeniewa. Tutaj rownie偶 odnajdziemytablic臋 upami臋tniaj膮c膮 likwidacj臋 "Kot艂a 艢widwi艅skiego" i wyzwolenie wsi. Je艣li pójdziemy w kierunku na Such膮, po chwili odnajdziemy zabytkowy ko艣ció艂 z ko艅膰a XIX wieku. Po krótkim odpoczynku i posileniu si臋 w sklepie (klubokawiarnia), ruszamy w kierunku po艂udniowo zachodnim drog膮 poln膮 (skr臋camy przy przystanku PKS w lewo). Dochodzimy do mostu nad rzek膮 Rega i idziemy dlaej w  kierunku zachodnimw kierunku Kluczkowa. Po drodze mijamy ruiny m艂yna. Wchodzimy do wsi i któr膮 oczywi艣cie eksplorujemy, gdy偶 jej dzieje si臋gaj膮 1 po艂owy XIV wieku. Znajdziemy w niej zabytkowy ko艣ció艂 zbudowany w stylu neogotyckim z zewn膮trzn膮 dzwonnic膮. Zbudowany zosta艂 z g艂azów narzutowych i ceg艂y w 1856 roku. Nieopodal pomnik poniemiecki po艣wi臋cony poleg艂ym podczas I Wojny 艢wiatowej oraz pomnik upami臋tniaj膮cy walki w Kotle 艢widwi艅skim jak i wyzwolenie wsi, zbudowany w formie proporca postawionego na postumencie. Z Kluczkowa mo偶emy pojecha膰 komuikacj膮 samochodow膮 do 艢widwina lub po do艣膰 prostym terenie skierowa膰 nogi na dworzec 艣widwi艅ski. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla rowerzystów i mi艂osników nordic walking. 

Odcinek dziesi膮ty, Kluczkowo - 艢widwin PKP, 63,40 (8,80km) - (1,1,1)

Odcinek bardzo 艂atwy. Przebiega po szosie asfaltowej i drodze utwardzonej oraz ulicami 艢widwina.   

Ruszamy z Kluczkowa szos膮 asfaltow膮 w kierunku 艢widwina. Zwracamy szczególn膮 uwag膮 na przepisy ruchu drogowego. Po kilku kimoetrach skr臋camyw w prawo skos i drog膮 poln膮 dochodzimy do nieiwelkiego jeziorka. Za jeziorkiem skr臋camy w lewo i poruszamy si臋 w po艣ród budynków osady 艢widwinek II. Dochodzimy z powrotem do asfaltu i przy szkole skr臋camy w prawo. W centrum szko艂y znajduje si臋 izba muzealna. Wkraczamy do 艢widwina. Id膮c ulic膮 Kombatantów Polskich dochodzimy do ronda - Plac Sybiraków. Po prawej stronie mijamy Park Wodny Relax. Idziemy na wprost ulic膮 Po艂czy艅sk膮. Nastepnie skr臋camy w prawo w ulic臋 3 marca i dochodzimy do placu Lotników oraz samego dworca PKP. Na przeciw dworca pomnik po艣wi臋cony 偶o艂nierzom polskim i radzieckim oraz pomnik-samolot MIG-17. Zako艅czamy nasz jak偶e ciekawy i "wojenny" szlak. Odcinek na ca艂ej d艂ugo艣ci dost臋pny dla rowerzystów i mi艂osników nordic walking. 

PODSUMOWANIE.

  • Szlak oznakowany na obydwa kierunki jego pokonywania.
  • Oznaczenie szlaku w 2011 roku okre艣lamy jako z艂e i niedostateczne. Szlak wymaga pilnej renowacji a tury艣ci w wielu miejscach nie poradz膮 sobie bez mapy
  • Generalnie szlak mo偶na pokona膰 zarówno rowerem jak i z zastosowaniem nordic walking. Utrudnienia wskazane s膮 w opisie szlaku na poszczególnych odcinkach. Drogi w dobrym stanie. Ocena ogólna szlaku jako 艂atwy z miejscowymi utrudnieniami.

SKALA TRUDNO艢膯I PIESZA – 1
SKALA TRUDNO艢CI ROWER – 1
SKALA  TRUDNO艢CI NORDIC WALKING - 1

1 – 艂atwy bez utrudnie艅
2 – z miejscowymi utrudnieniami
3 – o utrudnionym przej艣ciu/przeje藕dzie

OPIS DANYCH TECHNICZNYCH SZLAKU:

  1. D艂ugo艣膰 szlaku 63,4 km
  2. 艁膮czna wysoko艣膰 podej艣膰 na trasie 179 metrów (49% trasy)
  3. 艁膮czna ilo艣膰 zej艣膰 na trasie 181 metrów (51% trasy)
  4. Wysoko艣膰 wzgl臋dna minimalna 86 metry
  5. Wysoko艣膰 wzgl臋dna maksymalna 161 metry



Mapa dedykowana przez nas do pokonywania szlaku


MINI_okladka_kociol Szlak Kot艂a 艢widwi艅skiego. Mapa turystyczna.

skala 1:40.000
format: 66x46 cm
nak艂ad: 2.000 egz.
edycja: 2006
j臋zyki: polski, niemiecki

Wydawnictwo - EKO-MAP 艢widwin www.ekomap.pl



Komentarze

Pole ten artyku

Podziel si z innymi: Facebook Google Reddit Tweet This Yahoo
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook - Lubi To:


Komentarze
Brak komentarzy. Mo縠 czas doda sw骿?
Dodaj komentarz
Zaloguj si, aby m骳 doda komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani u縴tkownicy mog ocenia zawarto舵 strony
Zaloguj si , 縠by m骳 zag硂sowa.

ietne! ietne! 0% [0 g硂s體]
Bardzo dobre Bardzo dobre 100% [1 g硂s]
Dobre Dobre 0% [0 g硂s體]
ednie ednie 0% [0 g硂s體]
S砤be S砤be 0% [0 g硂s體]
BIBLIOGRAFIA I 殴R脫D艁A

Przygotowuj膮c opisy szlak贸w, schematy oraz artyku艂y oparli艣my si臋 na nast臋puj膮cych materia艂ach i 藕r贸d艂ach:

  1. Wolna Encyklopedia "WIKIPEDIA" na podstawie licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z mo偶liwo艣ci膮 obowi膮zywania dodatkowych ogranicze艅.
  2. Darmowa Mapa Polski dla GPS GARMIN - UMP-pcPl - www.ump.waw.pl, na podstawie licencji Creative CommonsUznanie autorstwa na tych samych warunkach 2.0 (CC-BY-SA 2.0). Szczeg贸艂y.
  3. Wolna Wikimapa 艢wiata "OpenStreetMap" na podstawie licencji Open Data Commons Open Database License: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z mo偶liwo艣ci膮 obowi膮zywania dodatkowych ogranicze艅.
  4. Darmowa Mapa Polski dla GPS GARMIN - UMP-pcPl - www.ump.waw.pl, na podstawie licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z mo偶liwo艣ci膮 obowi膮zywania dodatkowych ogranicze艅.
  5. Opracowania informacyjne i promocyjne oraz strony internetowe gmin Wojew贸dztwa Zachodniopomorskiego
  6. Mapy wydawnictwa turystycznego "Plan" - "Wyspa Wolin", "Pobrze偶e Ba艂tyku" oraz inne mapy rejonu Pomorza Zachodniego i 艢rodkowego
  7. Mapy wydawnictwa "Expressmap" Polska - "Okolice Szczecina", "Okolice Ko艂obrzegu" w skali 1:50 000
  8. Mapy wydawnictwa "EKOMAP" w 艢widwinie - www.ekomap.pl
  9. Strona Pani Beaty Zbonikowskiej "Architektura Pomorza - www.westernpomerania.com.pl/
  10. Opracowania w艂asne, 艣lady GPS, zdj臋cia, inwentaryzacja szlak贸w i miejscowo艣ci.
Je艣li znalaz艂e艣 swoje zdj臋cie, opracowanie itp.. a nie wyra偶asz zgody na jego publikacj臋, lub chcesz umie艣ci膰 j膮 w stopce redakcyjnej lub w konkretnym artykule, poinformuj nas niezw艂ocznie poprzez zak艂adk臋 - kontakt.
O ADMINISTRATORZE SERWISU
Table 'wiking_szlaki.fusion_sitemapxml' doesn't existTable 'wiking_szlaki.fusion_sitemapxml_customlinks' doesn't exist