Przetłumacz stronę

Sklep turystyczny
Internetowy Sklep Działań Aktywnych WIKNG Szczecin
Nawigacja
OFERTA ZNAKARSKA
TURYSTYKA = SZLAKI ?
KONCEPCJA SZLAKU
PROJEKT SZLAKU
UZGODNIENIA
OZNAKOWANIE
INFORMACJA
CENNIK PRAC
REALIZACJE
NASZA KADRA

NASZ SERWIS
WYSZUKIWARKA
Regulamin serwisu
Historia i misja
O Autorach
Dołącz do nas
Partnerzy i wsparcie
Darowizna
Kontakt z serwisem
Dane teleadresowe
Turystyczne linki

NASZE SZLAKI
OGÓLNY SPIS SZLAKÓW
FORUM DYSKUSYJNE
Pobieralnia plików
Galeria zdjęć
Oznaczenia szlaków
Co to jest szlak
Historia szlaków

SZLAKI PIESZE
Szlaki piesze krajowe
Szlaki nordic walking
Szlaki spacerowe
Szlaki tematyczne
Szlaki miejskie

SZLAKI ROWEROWE
Szlaki krajowe
Inne szlaki

MIĘDZYNARODOWE
Szlaki piesze
Szlaki rowerowe
Droga Św Jakuba
Inne

INNE SZLAKI I TRASY
Szlaki wodne
Szlaki konne
Trasy rowerowy
Trasy motorowe
Trasy biegowe
Trasy narciarskie
Trasy rekreacyjne

ARTYKUŁY TURYSTYCZNE
Ciekawe obiekty
Nasze wyprawy
Inne
Informacja Turystyczna
ZACHODNIOPOMORSKIE



Najlepsze mapy GPS do Garminów

NASZ FACEBOOK



Ostatnie artykuły
P-N-ZGL-130, niebies...
R-N-ZSW/ZKA-013 nieb...
P-N-ZSW/ZKA-108 (PTT...
P-S-ZKA-129, czarny ...
P-S-ZWA/ZDR-088 (PTT...
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
Gości online: 4

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 219
Najnowszy użytkownik: Andrzejpa
Polecane

WYSZUKIWARKA SZLAKÓW W SERWISIE
Wpisz nazwę, ID, miejscowość i znajdź interesujący Ciebie szlak w naszym serwisie.

Nawigacja
Artykuły » SZLAKI PIESZE » P-N-ZDR/ZWA-075 (PTTK ZP-1101n) niebieski, DRAWSKO POM. PKP - IŁOWIEC PKS, 57,13 km
P-N-ZDR/ZWA-075 (PTTK ZP-1101n) niebieski, DRAWSKO POM. PKP - IŁOWIEC PKS, 57,13 km

NUMER SZLAKU W SERWISIE: P-N-ZDR/ZWA-075

NUMER SZLAKU WG PTTK: ZP-1101-n

PRZEBIEG SZLAKU: DRAWSKO POMORSKIE – GUDOWO – LUBIESZEWO – WIERZCHOWO – SOŚNICA – ŚWIERCZYNA – WIELBOKI – IŁOWIEC.

NAZWA SZLAKU: „IM. I WARSZAWSKIEJ DYWIZJI KAWALERII”

NADLEŚNICTWA: ZŁOCIENIEC, ŚWIERCZYNA, WAŁCZ

GMINY: DRAWSKO POMORSKIE, ZŁOCIENIEC, WIERZCHOWO, WAŁCZ

POWIAT: DRAWSKO POMORSKIE, WAŁCZ

NAWIERZCHNIE: DROGA ASFALTOWA, UTWARDZONE, GRUNTOWE, ŚCIEŻKI LEŚNE, DROGI POLNE.

KOLOR: NIEBIESKI (malowane znaki i drogowskazy)

ROK OSTATNIEGO MALOWANIA: NIEZNANY

ROK OSTATNIEGO MONITORINGU/POMIARU: 2012

DŁUGOŚĆ: 57,13 km (pomiar wg. GPS 78S, pomiar co 10 metrów, 53,08 km w powiecie Drawskim i 4,05 km w powiecie Wałeckim)

WAŻNE UWAGI:

  1. Szlak ma charakter LINIOWY. 
  2. W 2012 roku oznakowanie na całej długości szlaku, oceniamy na dobry. Trochę problemów w mieście Drawsko.
  3. Szlak zaczyna się w Drawsku Pomorskim przy dworcu PKP i kończy na węźle ze szlakiem czarnym w Iłowcu na przystanku PKS
  4. Szlak po drodze przecina się ze szlakiem zielonym („SZLAK JEZIOR DRAWSKICH”) oraz początkiem szlaku czarnego (LUBIESZEWO-POŁCZYN ZDRÓJ) i szlakami rowerowymi, co pozwala na wariantowość naszej wędrówki
  5. Szlak idealnie nadaje się do uprawiania turystyki rowerowej z miejscowymi utrudnieniami w formie dróg gruntowych

CHARAKTERYSTYKA SZLAKU  

Opisywany szlak należy do szlaków dość łatwych. Długość szlaku pozwala na przebycie trasy pieszo w ciągu 2-3 dni, natomiast na pokonanie  szlaku rowerem  potrzebujemy 1-2 dni w zależności od przygotowania kondycyjnego. Drogi oraz oznakowanie pozwala na relaksowanie się naturą. Szlak przebiega południową częścią Pojezierza Drawskiego. Po drodze przechodzimy wzdłuż jezior Lubie, Busko. Mniej więcej wzdłuż przebiegu szlaku przechodził szlak bojowy I Warszawskiej Dywizji Kawalerii. Na południe od Wierzchowa miała miejsce bitwa z historyczną szarżą polskiej kawalerii w okolicach miejscowości Borujsko – obecna nazwa wsi Żeńsko. Jako jeden z niewielu szlaków w Polsce, przebiega przez sam środek jednego z ośrodków nad. Jeziorem Lubie i to całkowicie legalnie po drodze gminnej. Zresztą ten ośrodek polecamy.

OPIS TECHNICZNY

Odcinek pierwszy, Drawsko Pomorskie dworzec PKP/PKS – Gudowo (kościół), 8,42 (8,42) km - 1,1,1

Odcinek łatwy drogi asfaltowe, utwardzone, gruntowe.

Początek szlaku znajduje się przy dworcu PKP/PKS. Od dworca kierujemy się na północ do centrum miasta. Wędrujemy ulicą Moniuszki, dochodzimy do głównej ulicy Złocienieckiej przy której skręcamy w lewo. Mijamy informacje turystyczną z prawej strony, następnie kierujemy się w stronę mostku na odnodze Drawy. Przekraczając go mijamy z prawej strony plac z fontanną. Tuż obok znajduje się właściwy nurt rzeki Drawy. Podążamy dalej prosto po około 100m docieramy do kościoła gotyckiego z XV wieku. Od kościoła kierujemy się dalej deptakiem ulicą Sikorskiego, aby za chwile skręcić w lewo w ulicę Obrońców Westerplatte. Ponownie przecinamy rzekę, tuż za szkołą skręcamy w prawo obok pomnika ku czci żołnierzy Armii Czerwonej (dwa czołgi T-34).  Kierujemy się w stronę Parku Chopina. Podążamy alejkami mijając amfiteatr, podziwiając drzewa pomnikowe docieramy do kolejnego mostku. Skręcamy w prawo i po 150m w lewo w Promenadę Piastowską, w połowie przecinamy torowisko. Docieramy do zakrętu, przy którym znajduje się boisko miejskiego klubu sportowego. Maszerujemy drogą nieopodal jeziora Okra. Na rozwidleniu skręcamy w lewo, tuż przed zabudowaniem odbijamy w prawo drogą polną. Podążamy na południowy-wschód przez około 2,5km. Docieramy do miejscowości Gudowo. Wchodzimy na drogę asfaltową i przemieszczamy się do centrum, docieramy do neogotyckiego kościoła z XVII wieku. Odcinek na całej długości dostępny dla pieszych, rowerzystów i miłośników nordic walking.

Odcinek drugi, Gudowo (kościół) - Lubieszewo, 7,43 (15,85)km - 1,1,1

Odcinek łatwy drogi asfaltowe, gruntowe.

Od kościoła kierujemy się ponownie drogą główną. Przemieszczamy się nią przez 1,5km. Następnie odbijamy w prawo w drogę gruntową kierującą na południowy-wchód i podążamy nią przez 4,5km. Wędrujemy zagajnikami oraz polami. Docieramy do drogi asfaltowej i kierujemy się do centrum Lubieszewa przez 900m. W miejscowości znajduje się kościół barokowy z 1687 roku. Odcinek na całej długości dostępny dla pieszych, rowerzystów i miłośników nordic walking.

Odcinek trzeci, Lubieszewo - Wierzchowo, 14,58 (30,43)km - 1,1,1

Odcinek łatwy drogi asfaltowe, utwardzone, gruntowe.

Szlak prowadzi ponownie w kierunku południowo-wschodnim. Podążamy drogą gruntową mijając pola. Po 3km docieramy do lasu. Po 800m docieramy do Młodzieżowego Ośrodka Zdrowego Życia w Zatoniu przez który szlak przechodzi. Za ośrodkiem szlak prowadzi na wschód do drogi utwardzonej (pożarowej). Podążamy nią przez ponad 1,5km do rozwidlenia na którym szlak skręca w lewo w drogę gruntową. Wędrujemy nią przez ponad 2km, aż dotrzemy do drogi asfaltowej. Skręcamy w lewo w kierunku miejscowości Żabinek. Przemieszczamy się szosą przez 2,5km do pierwszych zabudowań. Na zakręcie we wsi znajduje się kościół klasycystyczny z XIX wieku. Przechodzimy przez miejscowość w kierunku północnym. Tuż za zabudowaniami można zaobserwować niewielką część jeziora Busko. Dochodzimy do ronda, które przecinamy na wprost. Po 500m mijamy zakład karny, zaraz za nim znajduje się przejazd kolejowy. Przed nami znajduje się już miejscowość Wierzchowo. Mijamy pierwsze zabudowania i wchodzimy do centrum przy którym znajduje się kościół neogotycki z 1891 roku. Odcinek na całej długości dostępny dla pieszych, rowerzystów i miłośników nordic walking.

Odcinek czwarty, Wierzchowo – Sośnica, 11,69 (42,12)km - 1,1,1

Odcinek łatwy drogi asfaltowe, utwardzone, gruntowe.

Od skrzyżowania przy którym jest kościół podążamy na południowy-wschód drogą główna. Mijamy z prawej strony cmentarz, szlak skręca w lewo prowadząc wzdłuż skraju lasu. Przechodzimy niemal 1km, na skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Następnie na kolejnym w lewo w kierunku wschodnim. Wędrujemy tak teraz przez 2.3 km mijając z prawej strony tereny podmokłe. Docieramy do leśniczówki Będlino, po 400m docieramy do drogi w kierunku Będlina, lecz nie wschodzimy do miejscowości. Po 1km dochodzimy do torów z którymi podążamy przez 2,5km. Dochodzimy do skrzyżowania dróg wraz z przejazdem kolejowym. Skręcamy w prawo, przechodzimy przez tory i podążamy na południe szosą. Wędrujemy przez 1km do centrum Sośnicy w którym znajduje się kościół. Odcinek na całej długości dostępny dla pieszych, rowerzystów i miłośników nordic walking.

Odcinek piąty, Sośnica - Świerczyna, 4,91 (47,03)km - 1,1,1

Odcinek łatwy drogi asfaltowe, gruntowe.

Za kościołem szlak skręca w lewo na wschód. Mijamy ostanie budynki i wchodzimy na drogę gruntową. Wiedzie ona nas do Świerczyny przez 4km. Szlak prowadzi przez pola i zagajniki, dalej przez podmokłe łąki. Docieramy do przejazdu kolejowego przed którym znajduje się rzeczka Świerczyniec. Docieramy do miejscowości. Odcinek na całej długości dostępny dla pieszych, rowerzystów i miłośników nordic walking.

Odcinek szósty, Świerczyna – Iłowiec przystanek PKS, 10,10 (57,13) km - 1,1,1

Odcinek łatwy drogi asfaltowe, utwardzone, gruntowe, ścieżki.

Od miejscowości podążamy na południowy-wschód. We wsi znajduje się również kościół neoklasycystyczny z 1830 roku. Wędrujemy szosą do wsi Wielboki przez 3,3km, tuż przed zabudowaniami przekraczając rzeczkę Świerczyniec. Za miejscowością dalej podążamy szosą przez 2,6km do skrzyżowania z drogą pożarową. Skręcamy w lewo i podążamy nią do Iłowca przez ponad 2.5km. Przechodzimy obok zajazdu, następnie przez mostek i docieramy do przystanku PKS. Znajduje się tam początek szlaku czarnego. Odcinek na całej długości dostępny dla pieszych, rowerzystów i miłośników nordic walking.

PODSUMOWANIE.

  • Szlak oznakowany na obydwa kierunki jego pokonywania.
  • Oznaczenie szlaku w 2012 roku określamy jako dobre. 
  • Generalnie szlak można pokonać zarówno rowerem jak i z zastosowaniem nordic walking. Drogi w dobrym stanie. Ocena ogólna szlaku jako łatwy.

SKALA TRUDNOŚĆI PIESZA – 1
SKALA TRUDNOŚCI ROWER – 1
SKALA  TRUDNOŚCI NORDIC WALKING - 1

1 – łatwy bez utrudnień
2 – z miejscowymi utrudnieniami
3 – o utrudnionym przejściu/przejeździe

OPIS DANYCH TECHNICZNYCH SZLAKU wg. GOOGLE EARTH:

  1. Długość szlaku 57,13 km wg. GPS Garmin 76CSX (pomiar co 0,01 km)
  2. Łączna wysokość podejść na trasie około 479 metrów
  3. Łączna ilość zejść na trasie około 467 metrów
  4. Wysokość względna minimalna około 98 metrów
  5. Wysokość względna maksymalna około 132 metry
  6. Wysokość względna średnia około 165 metrów
Komentarze

Poleć ten artykuł

Podziel się z innymi: Facebook Google Reddit Tweet This Yahoo
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?
BIBLIOGRAFIA I ŹRÓDŁA

Przygotowując opisy szlaków, schematy oraz artykuły oparliśmy się na następujących materiałach i źródłach:

  1. Wolna Encyklopedia "WIKIPEDIA" na podstawie licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń.
  2. Darmowa Mapa Polski dla GPS GARMIN - UMP-pcPl - www.ump.waw.pl, na podstawie licencji Creative CommonsUznanie autorstwa na tych samych warunkach 2.0 (CC-BY-SA 2.0). Szczegóły.
  3. Wolna Wikimapa Świata "OpenStreetMap" na podstawie licencji Open Data Commons Open Database License: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń.
  4. Darmowa Mapa Polski dla GPS GARMIN - UMP-pcPl - www.ump.waw.pl, na podstawie licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń.
  5. Opracowania informacyjne i promocyjne oraz strony internetowe gmin Województwa Zachodniopomorskiego
  6. Mapy wydawnictwa turystycznego "Plan" - "Wyspa Wolin", "Pobrzeże Bałtyku" oraz inne mapy rejonu Pomorza Zachodniego i Środkowego
  7. Mapy wydawnictwa "Expressmap" Polska - "Okolice Szczecina", "Okolice Kołobrzegu" w skali 1:50 000
  8. Mapy wydawnictwa "EKOMAP" w Świdwinie - www.ekomap.pl
  9. Strona Pani Beaty Zbonikowskiej "Architektura Pomorza - www.westernpomerania.com.pl/
  10. Opracowania własne, ślady GPS, zdjęcia, inwentaryzacja szlaków i miejscowości.
Jeśli znalazłeś swoje zdjęcie, opracowanie itp.. a nie wyrażasz zgody na jego publikację, lub chcesz umieścić ją w stopce redakcyjnej lub w konkretnym artykule, poinformuj nas niezwłocznie poprzez zakładkę - kontakt.
O ADMINISTRATORZE SERWISU
Table 'wiking_szlaki.fusion_sitemapxml' doesn't existTable 'wiking_szlaki.fusion_sitemapxml_customlinks' doesn't exist