Przetłumacz stronę

Sklep turystyczny
Internetowy Sklep Działań Aktywnych WIKNG Szczecin
Nawigacja
OFERTA ZNAKARSKA
TURYSTYKA = SZLAKI ?
KONCEPCJA SZLAKU
PROJEKT SZLAKU
UZGODNIENIA
OZNAKOWANIE
INFORMACJA
CENNIK PRAC
REALIZACJE
NASZA KADRA

NASZ SERWIS
WYSZUKIWARKA
Regulamin serwisu
Historia i misja
O Autorach
Dołącz do nas
Partnerzy i wsparcie
Darowizna
Kontakt z serwisem
Dane teleadresowe
Turystyczne linki

NASZE SZLAKI
OGÓLNY SPIS SZLAKÓW
FORUM DYSKUSYJNE
Pobieralnia plików
Galeria zdjęć
Oznaczenia szlaków
Co to jest szlak
Historia szlaków

SZLAKI PIESZE
Szlaki piesze krajowe
Szlaki nordic walking
Szlaki spacerowe
Szlaki tematyczne
Szlaki miejskie

SZLAKI ROWEROWE
Szlaki krajowe
Inne szlaki

MIĘDZYNARODOWE
Szlaki piesze
Szlaki rowerowe
Droga Św Jakuba
Inne

INNE SZLAKI I TRASY
Szlaki wodne
Szlaki konne
Trasy rowerowy
Trasy motorowe
Trasy biegowe
Trasy narciarskie
Trasy rekreacyjne

ARTYKUŁY TURYSTYCZNE
Ciekawe obiekty
Nasze wyprawy
Inne
Informacja Turystyczna
ZACHODNIOPOMORSKIE



Najlepsze mapy GPS do Garminów

NASZ FACEBOOK



Ostatnie artykuły
P-N-ZGL-130, niebies...
R-N-ZSW/ZKA-013 nieb...
P-N-ZSW/ZKA-108 (PTT...
P-S-ZKA-129, czarny ...
P-S-ZWA/ZDR-088 (PTT...
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Aktualnie online
Gości online: 2

Użytkowników online: 0

Łącznie użytkowników: 219
Najnowszy użytkownik: Andrzejpa
Polecane

WYSZUKIWARKA SZLAKÓW W SERWISIE
Wpisz nazwę, ID, miejscowość i znajdź interesujący Ciebie szlak w naszym serwisie.

Nawigacja
Artykuły » KRAJOWE SZLAKI ROWEROWE » R-2, Szlak rowerowy żółty "Rewalska Kraina Słońca" - 9,7 km
R-2, Szlak rowerowy żółty "Rewalska Kraina Słońca" - 9,7 km

NUMER SZLAKU: B/D
PRZEBIEG SZLAKU: REWAL IT – ŚLIWIN PKP – REWAL PKP – TRZĘSACZ KRZYŻÓWKA – REWAL IT
NAZWA SZLAKU: REWALSKA KRAINA SŁOŃCA
NADLEŚNICTWA: GRYFICE 
GMINY: REWAL
NAWIERZCHNIE: DROGI ASFALTOWE, DROGI POLNE, DEPTAK 
KOLOR: ŻÓŁTY
ROK OSTATNIEGO MALOWANIA: 2008
ROK OSTATNIEGO MONITORINGU/POMIARU: 2010
DŁUGOŚĆ: 9,7 km
WAŻNE UWAGI:

Pomiar wykonany za pomocą GPS Garmin 76CSx i 78S - Podany jest kilometraż całkowity oraz pomiędzy odcinkami.



CHARAKTERYSTYKA SZLAKU

  1. Odcinek pierwszy, Rewal IT – Śliwin PKP wąskotorówka 1,9 km (1,1,1)

Odcinek łatwy i równy. Szlak przebiega drogą asfaltową. Szlak dostępny dla turystów pieszych i nordic walking – w tym przypadku należy przestrzegać przepisów o ruchu drogowym.

  1. Odcinek drugi, Śliwin PKP – Rewal PKP wąskotorówka. 1,3 km (1,1,2)

Odcinek łatwy, droga w miarę równa. Przebiega drogą gruntową, miejscami wyboistą zaś po deszczach możliwe kałuże. Przy przejeździe przez tory należy zwrócić uwagę na poobracane oznaczenia szlaku rowerowego. Na tym odcinku szlak przebiega wspólnie ścieżką historyczną. Szlak dostępny dla turystów pieszych i nordic walking.

  1. Odcinek trzeci, Rewal PKP – Trzęsacz krzyżówka 2,1 km (1,2,2)

Odcinek dość łatwy. Połowa to ładna droga gruntowa zaś druga połowa, to droga polna (miedzowa) miejscami zarośnięta trawą (mało używana). Nie można się zgubić ale powodu pola brak oznaczeń. Przed Trzęsaczem przebiega wspólnie z rowerowymi szlakami: czerwony „Śladami Zabytków Architektury oraz zielonym z sieci „Gryfland”, który zaczyna się w Trzęsaczu na krzyżówce. Ten sam odcinek to również przebieg pieszego szlaku niebieskiego ZP-1021 „pobrzeża Rewalskiego”, który kończy bieg przy ruinach kościoła w Trzęsaczu. Szlak dostępny dla turystów pieszych i nordic walking.

  1. Odcinek czwarty, Trzęsacz krzyżówka – Rewal IT 4,4 km (1,1,1)

 

Odcinek bardzo łatwy. Szlak przebiega ulicami Rewala. W kilku miejscach z powodu jednokierunkowych ulic szlak się rozwidla. Odcinkami przebiega wspólnie z Międzynarodowym Szlakiem Rowerowym R-10, Międzynarodowym Szlakiem Pieszym ZP-107 (E-9) oraz ścieżką historyczną. Odcinek dostępny dla turystów pieszych i nordic walking – w tym przypadku należy pamiętać o przepisach ruchu drogowego.

PODSUMOWANIE.

  • Szlak oznakowany na obydwa kierunki jego pokonywania.
  • Oznaczenie szlaku w 2010 roku określamy jako dobry+.
  • Szlak określony jako łatwy.
  • Szlak można pokonać pieszo i nordic walking (w tym przypadku należy pamiętać o przepisach ruchu drogowego).
  • Szlak może być wykorzystany jako trasa nordic walking.
  • Na trasie odcinki innych szlaków  - patrz schemat.

SKALA TRUDNOŚĆI PIESZA – 1
SKALA TRUDNOŚCI ROWER – 1
SKALA  TRUDNOŚCI NORDIC WALKING - 2

1 – łatwy bez utrudnień
2 – średni z miejscowymi utrudnieniami
3 – o utrudnionym przejściu/przejeździe

UWAGI:

Szczegółowe ukształtowanie terenu szlaku


Profil z Rewal IT -->Śliwin --> Trzęsacz -->Rewal IT

 

OPIS DANYCH TECHNICZNYCH SZLAKU:

  1. Długość szlaku 9,7 km
  2. Łączna wysokość podjazdów na trasie 61,5metra
  3. Łączna ilość zjazdów na trasie 61,5 metra
  4. Maksymalne nachylenie podczas podjazdów 6,3%
  5. Maksymalne nachylenie  podczas zjazdów 9,7%
  6. Średnie nachylenie podczas podjazdów 1,2%
  7. Średnie nachylenie podczas zjazdów 1,3%
  8. Wysokość względna minimalna 6 metrów
  9. Wysokość względna maksymalna 17 metrów
  10. Wysokość względna średnia 11 metrów

OPIS SZLAKU

Rewal, początek (koniec) szlaku, zlokalizowany jest na wysokości Zespołu Szkół Sportowych  i hali sportowej przy ul. Kamieńskiej ,gdzie również znajduje się INFORMACJA TURYSTYCZNA. Jadąc w kierunku zachodnim (ul. Boh. Westerplatte), po 100 m. skręt w prawo w ul. Szkolną i dalej znów po 100 m skręt w prawo w ul. Słowackiego, a następnie w lewo do ul. Nowy Świat. Tutaj po skręcie w prawo dojazd ul. Nowy Świat do ul. Władysława Łokietka. Skrzyżowanie ulic: Nowy Świat, Wł. Łokietka i Matejki. Skręt w lewo w ul. Matejki a po 100 m. skręt w prawo w ul. Piastowską, którą docieramy do ul. Klifowej. Przy skrzyżowaniu ulic: Piastowskiej i Klifowej. Skręt w lewo w ul. Klifową i przejazd nią. Po prawej stronie panorama Bałtyku. Ul. Klifowa biegnie koroną klifu. Na tym odcinku szlaku można zauważyć rozwiązania inżynieryjne zabezpieczające skarpę klifu przed niszczącym działaniem morza.  Zul. Klifowej wjazd w ul. Mickiewicza, a po 100 m. skręt w prawo w dojazd do ul. Sikorskiego. W tym miejscu możliwość zejścia na plażę. Po ok. 150 m skręcamy w lewo (skośnie) w ul. Warszawską, którą docieramy do ul. Saperskiej na której należy zwrócić uwagę na  pomnik przyrody - ostrokrzew kolczasty - krzew o wysokości 5,5 m.  Następnie wjazd (w prawo) w ul. Saperską (okólna jednokierunkowa), którą docieramy do ul. Dworcowej. Tu możemy wrócić (wybierając krótki spacer rowerowy) w lewo ul. Dworcową mijając po prawej stronie bryłę nowoczesnego kościoła rzymskokatolickiego pw. Najświętszego Zbawiciela o ciekawym rozwiązaniu architektonicznym -  konstrukcji symbolizującej serce i stylizowanej na łódź rybacką. Wewnątrz znajduje się XV-wieczny gotycki tryptyk przedstawiający Matkę Boską w otoczeniu świętych. Zasadnicza trasa prowadzi dalej prosto do skrzyżowania ulic; Dworcowej i Kamieńskiej. Na skrzyżowaniu: Dworcowa – Kamieńska. Skręt w prawo i jazda drogą rowerowo- pieszą w kierunku Trzęsacza. Tutaj polecamy odbicie szlakiem niebieskim pieszym do Muzeum 15 Południka, ruin kościoła w Trzęsaczu oraz platformę widokową. W centrum Trzęsacza, skrzyżowanie ul. Kamieńskiej i Pałacowej. Skręt w lewo  w ul. Pałacową (wskazane przejście z rowerem przejściem dla pieszych). 
Przejazd ul. Pałacową. Po lewej stronie neogotycki kościół i pomnikowe drzewa zaś po prawej stronie Pałac z parkiem przypałacowymSkręt w lewo w ul. Dworcową. Po ok. 100 m. mijamy przystanek Nadmorskiej Kolei  Wąskotorowej w Trzęsaczu. Nadal jazda na wprost (droga przez pola). Po ok. 1,25 km skręcamy w lewo na drogę prowadzącą do widocznych w dali zabudowań. Dojazd do skrzyżowania. Po lewej stronie w odległości ok. 150 m. budynek zabytkowego dworca w Rewalu  na trasie Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej. Skręt w prawo (droga gruntowa), jedziemy wzdłuż torów kolejowych. Docieramy do zabudowań osady Śliwin (ul. Słoneczna). Po lewej stronie przystanek Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej w Śliwinie. Przejazd na wprost w ul. Spacerową i po ok. 150 m., skręt w Aleję Lipową, którą za przejazdem kolejowym wjeżdżamy (na wprost) w ul. Słoneczną. ZSłonecznej z ul. Kamieńską (droga nr 102). Skręt w lewo na drogę rowerowo-pieszą i po chwili (na przejściu dla pieszych) przechodzimy z rowerami na równoległą do ulicy drogę rowerowo-pieszą, którą docieramy na wysokość hali sportowej  i zespołu szkół sportowych  w Rewalu. Koniec szlaku.

Opis pobrany i lekko uzupełniony z www.rewal.pl . Napisany jest niestety w odwrotnej kolejności niż nasz schemat i profil terenowy

   

Komentarze

Poleć ten artykuł

Podziel się z innymi: Facebook Google Reddit Tweet This Yahoo
URL:
BBcode:
HTML:
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Robert Filipski dnia 27 maj 2014 09:02
w 2013 roku doszło do likwidacji oznakowania i obecnie szlak pełni funkcję trasy rowerowej
#2 | Robert Filipski dnia 27 maj 2014 09:03
w 2013 roku doszło do likwidacji oznakowania i obecnie szlak pełni funkcję trasy rowerowej
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Świetne! Świetne! 0% [0 głosów]
Bardzo dobre Bardzo dobre 100% [1 głos]
Dobre Dobre 0% [0 głosów]
Średnie Średnie 0% [0 głosów]
Słabe Słabe 0% [0 głosów]
BIBLIOGRAFIA I ŹRÓDŁA

Przygotowując opisy szlaków, schematy oraz artykuły oparliśmy się na następujących materiałach i źródłach:

  1. Wolna Encyklopedia "WIKIPEDIA" na podstawie licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń.
  2. Darmowa Mapa Polski dla GPS GARMIN - UMP-pcPl - www.ump.waw.pl, na podstawie licencji Creative CommonsUznanie autorstwa na tych samych warunkach 2.0 (CC-BY-SA 2.0). Szczegóły.
  3. Wolna Wikimapa Świata "OpenStreetMap" na podstawie licencji Open Data Commons Open Database License: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń.
  4. Darmowa Mapa Polski dla GPS GARMIN - UMP-pcPl - www.ump.waw.pl, na podstawie licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń.
  5. Opracowania informacyjne i promocyjne oraz strony internetowe gmin Województwa Zachodniopomorskiego
  6. Mapy wydawnictwa turystycznego "Plan" - "Wyspa Wolin", "Pobrzeże Bałtyku" oraz inne mapy rejonu Pomorza Zachodniego i Środkowego
  7. Mapy wydawnictwa "Expressmap" Polska - "Okolice Szczecina", "Okolice Kołobrzegu" w skali 1:50 000
  8. Mapy wydawnictwa "EKOMAP" w Świdwinie - www.ekomap.pl
  9. Strona Pani Beaty Zbonikowskiej "Architektura Pomorza - www.westernpomerania.com.pl/
  10. Opracowania własne, ślady GPS, zdjęcia, inwentaryzacja szlaków i miejscowości.
Jeśli znalazłeś swoje zdjęcie, opracowanie itp.. a nie wyrażasz zgody na jego publikację, lub chcesz umieścić ją w stopce redakcyjnej lub w konkretnym artykule, poinformuj nas niezwłocznie poprzez zakładkę - kontakt.
O ADMINISTRATORZE SERWISU
Table 'wiking_szlaki.fusion_sitemapxml' doesn't existTable 'wiking_szlaki.fusion_sitemapxml_customlinks' doesn't exist